אוטומציה שיווקית בדיגיטל: האם השיווק האוטומטי עובד?

בעידן הדיגיטלי המתקדם אוטומציה שיווקית הפכה לדבר חובה בכל ארגון, חברה או אפילו עסק קטן – האם השיווק האוטומטי עובד? האם האוטומציה השיווקית מציגה יתרונות בולטים בשטח? סקירה על הגידול המואץ של התהליכים האוטומטים עד לשיווק האוטומטי, כלי שיווק אוטומטיים רבים לחברות ועסקים וההיתרונות של האוטומציה השיווקית.

אוטומציה שיווקית: צמצמום עלויות והעלאת הכנסות

המדיות הישנות (עיתונות, רדיו וטלוויזיה) והמדיה החדשה (שיווק דיגיטל אונליין) מספקים אפיקי פרסום, שיווק ויחסי ציבור רבים – האתגר האמיתי הוא לדעת להשתמש בכלי הנכון, בזמן הנכון ולתפוס את קהל היעד המדויק בהתאם לצרכים השיווקיים של הארגון, החברה או העסק שבבעלותכם או שבניהולכם.
בעידן הדיגיטלי הנוכחי נראה כי ללא נוכחות דיגיטלית ברשת אין אפשרויות קיום לכל חברה ובכל רמה במשק הישראלי או הבינלאומי, מחמירי הדיגיטל יגידו כי המדיות הישנות "מתו" או לכל הפחות איבדו ערך רב מכוחן (מה שנכון אך לא בהכרח בכל המקרים).

לצורך הבנת הייעול הדיגיטלי של האוטומציה השיווקית (Marketing Automation), עלינו לבדוק ולהסתכל אחורה בזמן ולהבין כיצד פעולות אוטומטיות יצרו רווחים גדולים יותר, על-ידי הגדלת הייצור והקטנת העלויות.
במבט על ההיסטוריה של מאות השנים האחרונות, ניתן לראות כי מכונות או כלים התורמים לפעולה אוטומטית מיושנת, מכנית ודיגיטלית עיצבו עידנים, שינו משרות ועבודות, פיתחו בעלי עסקים והעצימו חברות לתאגידים.
כל פעולה אוטומטית בעולם העסקים גרמה לרווחים גדולים יותר באמצעות ייצור או עשייה מהירה יותר וצמצמום עליות על-ידי צמצמום כוח אדם וייעול עובדים למשימות מורכבות יותר.
 
האוטומציה השיווקית בדיגיטל היא פסגת פירמידת ההצלחה האוטומטית, אם בעבר ביצעו פעולות אוטומטיות הקשורות בעיקר לייצור, מסחר ותעשייה – עתה העידן הדיגיטלי מספק את האפשרות להפוך את פעולות השיווק של החברה/העסק לאוטומטיות.
האוטומציה השיווקית בעידן הדיגיטלי יכולה לצמצמם את כוח העבודה הרב של עובדי השיווק הרבים או לתעל אותם למשימות אחרות בחברה, לשפר את נראות החברה, לספק כלים פרסומיים, כלי מחקר, איסוף לידים, עדכוני לקוחות, שיפור השירות, שימור לקוחות ועוד.

מומחה אוטומציה, כלי דיגיטל ואפשרויות רבות בשיווק האוטומטי

אוטומציה שיווקית
אוטומציה שיווקית

תקציב שיווק הדיגיטל בחברות רבות גבוה בעשרות מונים מבעבר, המלצת מומחי דיגיטל רבים היא להקצות מראש מקום בתקציב לאוטומציה השיווקית לצורך צרכי שיווק ופרסום רבים הבאים לביטוי בקמפיינים, יעדי מכירות, מבצעים, השקות ועוד (ישנן חברות הבוחרות כיום להשקיע את מרבית תקציב הדיגיטל על השיווק האוטומטי).
טרם פנייה למומחה אוטומציה שיווקית, מומלץ להבין מהם הצרכים השיווקיים שהייתם רוצים לקדם, בפני אילו אתגרים אתם עומדים, מהם יעדי המכירות והאם לפניכם השקות, קמפיינים, מבצעים או כל צורך אחר שיוכל לסייע בהבנה מקדימה.
במידה ולא הצלחתם לגבש צרכים שיווקיים ופרסומיים מלאים, ספרו במילים שלכם למומחה הדיגיטל והאוטומציה והוא ידע לכוון אתכם בצורה הטובה ביותר.

בין הכלים השונים העומדים לרשותכם ניתן למצוא את הצ'ט בוט, כלי מבוקש מאוד בקרב ארגונים, חברות, עסקים ואנשי ציבור רבים בארץ ובעולם.
הצ'ט בוט המובנה בתוך מערכת הצ'ט של הפייסבוק משמש ככלי שיווקי המשפר את מהירות המענה, אוסף דאטה (נתוני לקוחות/אוהדים), משיג לידים, משווק וחושף מוצרים חדשים וקיימים, משפר את מערך השירות ואף מבצע סקרים.
כמו כן, בעולם האוטומציה השיווקית ניתן למצוא מועדון לקוחות חכם, חיבור שיחות נכנסות למייל העסק וניוזלטר (מייל שיווקי) המעביר מסרים תקופתיים/עונתיים לקהל לקוחות היעד בהתאם לנתונים הקיימים במערכת.
בנוסף ניתן להשתמש במערכת SM  אוטומטית, המשפרת את מערכת השיווק והשירות באמצעות עדכוני מסרונים אודות מבצעים, השקות, קמפיינים או מקום במסעדה/תור לרופא או מטפל.
כל המערכות המדוברות וכן מערכות אוטומציה נוספות, יכולות לתקשר אחת עם השנייה וכן לתקשר יחד עם מערכות פנים ארגוניות אחרות ובכך ליצור מערך שיווקי אוטומטי ומתקדם.

אחרי העולם העסקי: השיווק האוטומטי כבש את העולם הפוליטי

לאחר שענף האוטומציה השיווקית השתלט בסערה על המגזר העסקי והמשק הישראלי והבינלאומי, בשנים האחרונות ניתן לראות עלייה חסרת תקדים בשימוש באוטומציה שיווקית בקרב פוליטיקאים ונבחרי ציבור רבים.
המערכות הנפוצות ביותר בהן בוחרים פוליטיקאים רבים הם הצ'ט בוט (הצ'ט בוט של ביבי, הצ'ט בוט של בנט ושקד) ניוזלטרים (קיים בשימוש במרבית המפלגות) וכן במערכת SMS אוטומטית (ניתנת להגדרה ומגיעה בשימוש בכל המפלגות ובקרב כל הפוליטיקאים הבכירים הזוטרים).
כפי שהאוטומציה השיווקית מספקת יתרונות בולטים לארגונים, חברות ועסקים בכל הגדלים והרמות, כך גם ממנפת האוטומציה השיווקית את הקמפיינים הפוליטיים של אנשי הציבור בפוליטיקה הארצית והעירונית.
בקרב המגזר הפוליטי, האוטומציה השיווקית עשויה להגדיל מנדטים למפלגות הגדולות, לגרום למפלגה לעבור את אחוז החסימה ועד לניצחון בבחירות ארציות ומוניציפאליות הלכה למעשה.

לקבלת הצעת מחיר מותאמת אישית נא להשאיר פרטים 👇

לחזור למשהו ספציפי?