מה זה וובהוק?

שמעתם את המושג "וובהוק" ? אך בפועל אתם לא יודעים מה זה אומר? לפניכם מדריך קצר שיעשה לכם סדר והבנה מה זה Webhook וכיצד השיטה של וובהוק קשורה לאוטומציה שיווקית.

וובהוק או כפי שאתם מכירים Webhook היא כתובת URL, קישור באינטרנט שיכולה להגדיר לעצמה לקבל מידע, וככה בעצם היא פותחת אפשרות לתוכנות אינטרנט אחרות "לדבר" איתה.

מה זה אומר "לדבר"? הפקודות הנפוצות שעושים מול כתובת כזו הן:
16176118035ae423d1ea7636.41153286 shutterstock 688225936 300x300 - מה זה וובהוק?א. קבלת מידע מהתוכנה – זו בקשת HTTP מסוג GET. למשל: כאשר אדם פונה למערכת דיוור רב מסר עם מייל כלשהו הוובהוק יכול לבדוק מה הטלפון שמחובר למשתמש עם המייל הזה.

ב. שינוי מידע בתוכנה – זו בקשת HTTP מסוג POST. למשל: כאשר אדם פונה למערכת CRM עם פרטי ליד (מייל, טלפון, שם) הוובהוק יכול לומר למערכת CRM "תצרי לקוח חדש עם הפרטים האלו"

ההבדלים בין Post ל- Get אינם קשורים האם רוצים לקבל מידע או לשנות מידע. את שני הדברים אפשר לעשות ב – 2 השיטות. זה פשוט 2 תצורות שונות של מימוש "הדיבור" (כלומר צורת הפנייה משרת לשרת). בצד הטכני – Get מעביר את הפרמטרים ב- URL ואילו Post מעביר את הפרמטרים ב- Header.

בעולם של לפני וובהוק, לפני שהמציאו שירות כמו אינטגרומט או ZAPIER, כל התוכנות היו צריכות לדבר זו עם זו בצורה הזו ישירות. וזה הרבה יותר מסובך.

אבל בעולם שבו יש ZAPIER וגם את אינטגרומט. אנחנו יכולים לגרום למצב שתוכנה א' תשלח את המידע לזאפייר, וזאפייר מתפקדת בתור מתווכת שיכולה לשלוח את המידע לכל סוגי התוכנות שעובדות איתו. ועל מנת שזה יקרה לתוכנה צריך להיות zap עם טריגר שיאפשר זאת . לכן ברגע שנגדיר וובהוק דרך זאפייר או אינטגרומט אנו מאפשרים ל-2 תוכנות לדבר זו עם זו.

זאת אומרת שאם אומרים לתוכנה x שהיא פתוחה לממשקים עם מערכות אחרות ויש לה וובהוק משלה ואם רוצים לממשק אותה לתוכנה y לדוגמא אז גם לתוכנה y יש וובהוק וכך שתי התוכנות יכולות לעשות put get post ביניהן על פי מיפוי שדות ואת התוצאה רואים כרשומות פיזיות. מספיק שלאחת התוכנות יהיה וובהוק כדי שהשניה תוכל להשתמש בו בשביל לשלוח דרכו נתונים לכיוון אחד.

לקבלת הצעת מחיר מותאמת אישית נא להשאיר פרטים 👇

לחזור למשהו ספציפי?

סגור