החל מינואר 2020: המדריך המלא לשינויים בצ'אט בוט של הפייסבוק

כדי לבצע שיווק מתקדם באמצעות הצ'אט בוט של הפייסבוק, חייבים לדעת את הכללים החדשים של פייסבוק לבניית צ'טבוט אוטומטי וחכם בשנת 2020. אם עד היום חברות יכלו להסתכן בצ'אט בוט שנבנה בצורה חובבנית או עצמאית, החל מינואר 2020, אם הצ'אט בוט במסנג'ר של הפייסבוק לא יעמוד בדרישות החדשות, אתם צפויים לחסימות ופגיעה משמעותית בפעילות הדיגיטלית שלכם בפייסבוק.

להלן המדריך המקיף ביותר על השינויים החדשים של פייסבוק בכל הנוגע לבוטים, אז קדימה – הכינו את הבוט לינואר 2020!

עם כוח צ'אט בוט גדול באה גם אחראיות גדולה

אחד הכלים החזקים ביותר שידע ענף האוטומציה השיווקית-עסקית, הוא הצ'אט בוט של הפייסבוק, בעל כוח עצום לספק מענה שירותי, תפעולי ושיווקי לאלפי לקוחות במכה אחת בכל שעה ביממה.
כיום, כל איש שיווק מתחיל יכול ללמוד במדריך קצר כיצד לבנות צ'אט בוט בסיסי, הצ'ט בוט בשיטה הזו אמנם אינו מומלץ לאף עסק רציני או איש ציבור, אך זו דרך טובה להתחיל וללמוד את תחום האוטומציה בכלל והצ'ט בוטים בפרט.
כבר מספר שנים שהצ'ט בוט של הפייסבוק מספק שירותים לחברות ועסקים בארץ ובעולם ובמיוחד מכה גלים בגזרה הפוליטית הארצית.
עם השימוש הרב בצ'ט בוט של הפייסבוק חלו שינויים והגבלות מסוימות, אלו שלא התאימו עצמם לכללי הקהילה של פייסבוק נחסמו (כלל הצ'ט בוט של נתניהו, שנחסם ל – 24 שעות לאחר שעבר על מספר כללי קהילה של פייסבוק).

עד היום עדיין ישנן חברות שונות, עסקים ברמות משתנות ואנשי ציבור המחפשים לחסוך כספים בשיווק הדיגיטלי וחוסכים ברמת הצ'אט בוט בפייסבוק, כזה שאינו הותאם באופן אישי לצרכים שלהם, אינו מנהל שיחה בצורה טובה, לא מפלח קהל בצורה חכמה, לא מקדם מוצרים ושירותים ברמה סבירה (וודאי שלא ברמה גבוהה), לא אוסף נתונים על קהל הלקוחות, לא מקושר למערכות ועוד.
צ'אט בוט שאינו נבנה בצורה מקצועית יכול לגרום לטעויות רבות מול לקוחות וקהל אוהדים ברשת, לאבד הודעות חשובות בדרך, ולבסוף אף יכול להגיע למצב של "יותר נזק מתועלת".
החל מינואר 2020 הסיכון בבניית צ'אט בוט, שאינו על-ידי מומחה לאוטומציה שבנה מספר מערכות צ'אט בוט בשנים האחרונות – גדל באופן משמעותי!

חוקים חדשים של פייסבוק לשנת 2020 בנוגע לקמפיין צ'אטבוט
חוקים חדשים של פייסבוק לשנת 2020 בנוגע לקמפיין צ'אטבוט

החל מתאריך 15/01/2020 כללי הצ'אט בוט בפייסבוק משתנים!

מומחי האוטומציה בארץ ובעולם כבר שמעו על הבשורה אודות השינויים הקרובים במערכת הצ'אט בוט של הפייסבוק, החל מיום ה – 15 לינואר 2020, החוקים משתנים ועליכם לוודא שהצ'אט בוט האוטומטי לפייסבוק כשר מבחינת חוקי הפייסבוק החדשים.
גורמים בכירים מטעם פייסבוק מסבירים כי: "השינויים המבוצעים בצ'אט בוט מתרחשים לצורך שיפור חווית המשתמש עבור פעולות יומיות, הגנה מפני פרסומות ספאם, הטרדה בצ'אט הפרטי ושיפור התוצאות העסקיות של דפי העסקים בפייסבוק".
מומחי אוטומציה ודיגיטל יודעים כי המטרה העיקרית של פייסבוק, היא לדאוג לכך שדפי עסקים לא ינצלו את הצ'אט בוט של הפייסבוק יותר מדי ובגדול למנוע נטישת משתמשים פעילים.

כדי לעדכן את חוקי הפייסבוק כלפי המשתמשים, המסנג'ר של הפייסבוק מאפשר החל מינואר 2020 חווית משתמש חדשה ועל ענף השיווק הדיגיטלי למצוא דרכים טובות ומקוריות יותר לשמור על קשר שיווקי-עסקי עם הלקוחות הקיימים והפוטנציאלים דרך הצ'אט בוט של הפייסבוק עם הכללים החדשים.
בפייסבוק מנסים להרגיע ולהסביר את הבנפיט הגדול שמשתמשים עסקיים יוכלו לראות מהשינויים החדשים בצ'אט בוט החכם: "עם ההסתגלות למדיניות המשתנה, בעלי דפים עסקיים יוכלו לקחת את המושכות השיווקיים והעסקיים ברצינות, להשתמש בערוצי שיווק חדשים ובכך להגדיל את העסק".
לצורך הגנה על האינטרסים העסקיים והשיווקיים שלכם בפייסבוק, חשוב שהצ'אט בוט בעמוד הפייסבוק שלכם יעמוד בדרישות המקובלות, ושאסטרטגיית השיווק שלכם תעודכן בהתאם לשינויים החדשים.

בקמפיין הבחירות של שנת 2019 אנו ביצענו אפיון, בנייה והטמעת 4 צ’טבוטים לעמודי הפייסבוק של נפתלי בנט, איילת שקד, אלונה ברקת ועמוד הפייסבוק הרשמי של מפלגת “הימין החדש”. ניתן לקרא בלחיצה כאן הקייס סטאדי שלנו לגבי קמפיין הבוטים שעשינו עבור הימין החדש. אם בעבר יכלנו לשלוח מסרים והודעות לנרשמים לאחר שבוע או חודש, עכשיו הכל משתנה!

עשה ואל תעשה ב-24 שעות: כל השינויים והעדכונים בצ'אט בוט של הפייסבוק

השינוי של צ'אט בוט שנת 2020
השינוי של צ'אט בוט שנת 2020

כדי לעשות לכם סדר בבלגן, תוכלו לקרוא אודות השינויים הצפויים בצ'אט בוט החדש של הפייסבוק החדש החל מיום 15 לינואר 2020:

  • דף עסקי יוכל להעביר מסר למשתמש רשום עד 24 שעות מרגע האינטראקציה הראשונית של המנוי עם הדף העסקי, בפייסבוק מכנים את השינוי "24 שעות לחלון ההזדמנויות לאינטראקציה עם המשתמש". משמע, אם יצרתם טריגר שבו היוזר משוחח עם הבוט שלכם, יש לכם מאותו רגע חלון של 24 שעות לשלוח לו מסרים (כולל מסרים שיווקיים). לאחר 24 שעות מרגע האינטראקציה הראשונית מבחינת החוקים החדשים זה כבר לא כל כך "בסדר" לשלוח לו עוד הודעה מתוזמנת אוטומטית לאחר יומיים או שבוע.
  • תוכן שיווקי מקודם ימשיך להיות מותר במסגרת "חלון ההזדמנויות" של  24 השעות. תוכלו לשלוח עדכונים על שירות, מבצע, מוצרים או כל נושא שתבחרו לנכון..כמובן ראוי לא להגזים ולהספים את המשתמש.
  • שינוי משמעותי בצ'אט בוט של הפייסבוק הוא ההודעות שנשלחות מחוץ לחלון ההזדמנויות, לאחר 24 שעות מהאינטראקציה הראשונית יש לתייג את ההודעה הנשלחת אל המשתמש מטעם הצ'אט בוט בפייסבוק, משמע ליצור TAG אם אתם משתמשים בMANYCHAT ואם אתם משתמשים בצ'טפיול אז ליצור ATTRIBUTE. התיוגים החוקיים החל מה-15 לינואר 2020: אפשר לשלוח הודעה ועדכון בנוגע לאירוע (איוונט), עדכון לאחר רכישה, עדכון בחשבון של הלקוח או מעבר להתכתבות עם סוכן אנושי. השינוי הזה יחייב את מומחי הצ'אט בוט להתעדכן במדריך התיוגים לבניית תהליך השיחה החדשה. בוני הצ'אט בוט המומחים יתאימו את תהליך השיחה החדש בצ'אט בוט העסקי בהתאם לתיוג ההודעה לאחר חלון ההזדמנויות של 24 השעות, בעלי העסקים המשתמשים בשירותי הצ'אט בוט האוטומטי יחויבו לפעול בהתאם לתיוגים החדשים, אחרת הם עלולים לקבל חסימה לשליחת הודעות בעמוד העסקי שלהם או השהיית שליחת ההודעות.
    בפייסבוק מקשיחים את האפשרות להתחמק מהשינויים בינואר 2020, בהתאם להודעת פייסבוק, הודעות שישלחו מחוץ למסגרת חלון ההזדמנויות של 24 השעות, לא יגיעו אל משתמשי הפייסבוק והעבודה הרבה המושקעת על כל מסר שיווקי אוטומטי עלולה לרדת לטמיון.
  • במידה ואתם מעוניינים להעביר מסרים שאינם מתויגים ומחוץ למסגרת 24 השעות, ההודעה הרשמית של פייסבוק ממליצה לכם להעביר את המסרים באמצעות שירותי ה SMS והדוא"ל. ההמלצה הצינית במקצת של פייסבוק, יכולה להיות רמז עבורכם כי עליכם לשנות את החשיבה השיווקית-אסטרטגית שלכם בכל הנוגע לצ'אט בוט כפי שהיה ידוע עד היום, לנצל את המקסימום בשליחת מסרים במשך יממה שלמה ומאז לא לבצע סיקוונסים או שליחת הודעות ברודקאסט.
דוגמא למקרה שצריך לעשות תאג
דוגמא למקרה שצריך לעשות תאג

עוד קצת מידע על התיוגים החדשים (New Tags)

  • תאג הקשור לאירוע/איוונט בפייסבוקמה מותר? מותר לשלוח ליוזר תזכורת או עידכון על האירוע, אפשר לשלוח כרטיסים לאירוע ועוד דברים הקשורים לאירוע הספציפי.
    התאג יכול להיות עבור אירועים עתידיים או אירועים שמתקיימים בזה הרגע.
    יכול גם להיחשב כתזכורת לשיעורים, פגישות או קורסים עתידיים שהיוזר בחר להגיע אליהם.
    יכול להיחשב גם כאישור הזמנה לטיול, טיסות, סטטוס הזמנת הסעה וכו'
    למעשה, כל האפשרויות הקשורות לאירוע ספציפי.
    מה לא מותר? תוכן שיווקי הקשור לדילים, מבצעים והנחות לאירועים אחרים שהיוזר לא נרשם או התעניין בהם. אסור לעשות אפסייל ולנסות למכור אירועים אחרים, אסור הודעות על אירועים שקרו בעבר, אסור לקדם ולהציע לענות על שאלון, סקר או לתת ביקורת.
  • תאג הקשור לעידכון לאחר רכישהמה מותר? מותר לשלוח תזכורת,עידכון, מידע בנוגע לרכישה אחרונה של היוזר. ניתן לשלוח אישור רכישה, קבלה, חשבונית, מספר הזמנה, אפשר לשלוח עדכון על סטטוס המשלוח (הזמנה התקבלה, משלוח יצא, מועד הגעה וכו').
    מותר לשלוח שינויים בנוגע להזמנה שהיוזר ביצע..כמו דחיית כרטיס אשראי, להזמין מחדש את המוצר בגלל בעיה כלשהי, עדכונים לגבי הזמנה קיימת..הודעות שמצריכות מהיוזר לבצע פעולה מסוימת בנוגע להזמנה.
    מה אסור? אסור לשלוח תוכן שיווקי כמו מבצעים, דילים, הנחות, אסור לבצע אפסייל עם מוצרים משלימים או אחרים, אסור להפנות את היוזר לשאלונים, סקרים או חוות דעת.
  • תאג הקשור לחשבון של הלקוח – מה מותר? מותר לעדכן את היוזר בנוגע לאפליקציה או חשבון שהוא נרשם או רשום אליו כמו עדכונים על פעילות חשודה בחשבון, בקשה לשינוי פרטי חשבון, שידרוג חשבון ועוד נושאים הקשורים לחשבון הפרטי של היוזר.
    מה אסור? אסור לפרסם תוכן שיווקי כמו מבצעים, דילים, הנחות, אסור לפרסם הודעה שהקבלה/חשבונית מוכנה, תאריך החיוב, משרה חדשה נפתחה ועוד. אסור לפרסם שאלון,סקר או בקשה להשארת חוות דעת.
  • תאג הקשור לנציג אנושי – מה מותר? מותר לנציג אנושי לענות להודעות של היוזרים. מותר לנציג אנושי לענות להודעות שהיוזרים שלחו במהלך 7 ימים מרגע שליחת ההודעה של היוזר לעמוד הפייסבוק.
    נציג אנושי מותר במקרים שהם מחוץ לחלון ההודעות הרגיל האוטומטי..כמו "העסק סגור בסוף שבוע ונחזור אליך ביום ראשון, נציג יחזור בנוגע לבעייתך בהקדם, נחזור אליך בתוך יום עסקים וכו')
    מה אסור? אסור לומר שנציג אנושי מטפל בהודעה של היוזר אך למעשה מדובר במענה אוטומטי, אסור לשלוח תוכן שלא עונה על נושא שליחת ההודעה של היוזר.

צפו בGIF הבא ותוכלו לראות איך לשמור TAG ב-MANYCHAT להודעה שאתם שולחים ליוזר בצ'אט בוט:

ביצוע תאג צ'טבוט מאניצ'אט
ביצוע תאג צ'טבוט מאניצ'אט

רוצים לשלוח הודעה בטווח של 24 שעות מרגע האינטראקציה הראשונית של היוזר? להלן מה שצריך לדעת:

הודעות שאתה לא צריך לתייג הם למעשה כל דבר שנמצא בחלון ההודעות בטווח של 24 שעות מהרגע שיוזר יצר עם העסק והעמוד שלך אינטראקציה ראשונית.
בכל פעם שיוזר משוחח עם הבוט שלך, נפתח לך חלון הודעות 24 שעות כדי לשלוח הודעה נוספת בין אם אוטומטית או לא לאותו יוזר. בתוך חלון זה של 24 שעות, אתה יכול לשלוח כל הודעה שאתה רוצה, כולל הודעות קידום מכירות.

הודעות בתוך חלון היממה של 24 שעות אינן צריכות להיות מתויגות.

להלן רשימה של פעולות שנחשבות כ"אינטראקציה של יוזרים" ידי פייסבוק ופותחות למעשה את חלון ההודעות "24 שעות":

  1. יוזר שולח הודעה באופן יזום לדף העסקי
  2. יוזר לוחץ על כפתור בתפריט הראשי של הבוט
  3. יוזר לוחץ על כפתור "quick reply"
  4. היוזר עשה "subscribe" ונרשם לעדכונים (מותר עדיין רק במשך 24 שעות)
  5. היוזר לחץ על “Get Started" או "מתחילים" במטרה לשוחח עם העמוד
  6. מנוי לחץ על "Click-To-Messenger" דרך פוסט ממומן או הודעה ממומנת בפייסבוק

בכל פעם שמנוי מבצע אחת מהפעולות הללו, חלון 24 שעות לשליחת הודעות (כולל הודעות שיווקיות) נפתח והבוט שלך יכול להעביר הודעה לאדם זה. חשוב לציין לחיצה של היוזר על כפתור URL אינה פותחת חלון של 24 שעות. היוזר חייב בעצמו לרשום משהו מסוים לעמוד שלכם ולאשר את האינטראקציה על ידי לחיצה על "מתחילים" או “Get Started".

במידה ושלחת הודעה ליוזר במהלך 24 השעות אך היוזר לא ביצע שום אינטראקציה במהלך אותן 24 שעות, חלון ההזדמנויות שלך נגמר. למעשה אם הוא לא כתב משהו, לחץ על אחד הכפתורים או לקח איזושהי פעולה שקשורה לבוט אתם צריכים להפסיק לשלוח לו הודעות עד הפעם הבאה שהוא יבצע פעולה.

האם זה אומר שאי אפשר לבצע נרשמים לרשימת תפוצה אוטומטית בבוט ולשלוח להם הודעה אחרי שבוע למשל? לצערנו כפי שהיה מותר עד היום כבר אסור, אפשר אמנם לשלוח הודעות לרשימת תפוצה של משוחחים עם הבוט אך תוכן ההודעה קטן עכשיו ל4 התאגים שהצגנו בלבד.

בכדי לשלוח מסרים שיווקיים מחוץ לטווח של 24 שעות תנסו להשתמש בכלים חיצוניים כמו זאפייר, אינטגרומט, או קריאות API.

כעת, פייסבוק מציינים, כי בלי תאג נכון, יוזר לא יקבל את ההודעה אם היא נשלחה מחוץ לטווח של 24 שעות. ההודעות בFLOW שלכם חייבות להיות מתויגות אם אתם רוצים שהם יישלחו ליוזרים שמשוחחים עם הבוט שלכם.

מתמודדים עם השינויים החדשים של הצ'אט בוט בפייסבוק

איסוף טלפונים ומיילים דרך הבוט
איסוף טלפונים ומיילים דרך הבוט

כדי להתמודד עם המצב תוכלו לבצע מספר מהלכים עיקריים: התאמת המסרים השיווקיים במסגרת 24 שעות ובנייה נכונה של הצ'אט בוט באמצעות התיוגים הנכונים. אפשרות נוספת להתמודדות עם המצב היא איסוף נתונים מהלקוחות הפוטנציאליים (פרטים אישיים, מספר טלפון, אימייל, כתובת) במסגרת חלון 24 השעות ולאחר מכן לקחת את ההמלצה "הצינית" של פייסבוק ולנצל אותה לטובתכם.

כמו כן, עולם האוטומציה מציע שלל אפשרויות נוספות מלבד הצ'ט בוט, עקפו את ההגבלות של פייסבוק באמצעות מערכות לשליחת SMS שיווקי באמצעות מספרי הטלפונים שאספתם בשיחה של היוזר עם הבוט. בנוסף השתמשו בשירותי הניוזלטר (מייל שיווקי) כדי להעביר מסרים שיווקיים ומידע באמצעות המיילים שאספתם בשיחה של היוזר עם הבוט.

המלצה שלנו היא לאסוף מייל או טלפון, ואז באמצעות אוטומציה להכניס את הפרטים לטבלת גוגל שיטס או CRM ואז ליצור קשר עם הליד הפוטנציאלי או לשלוח לו מסר שיווקי באופן אחר (מייל/טלפון).

בנוסף, במידה ולא מדובר באלפי פניות ביום, תוכלו לשלב נציגים אנושיים שיעבירו את המידע השיווקי באופן ידני (אם כי הדבר פחות מומלץ והיתרון שבתהליכים האוטומטים יורד במידה מסוימת).
באמצעות שילוב מערכות אוטומציה נוספות, תוכלו להיות חזקים יותר מבעבר ולהתאים את עצמכם גם לכללים והחוקים החדשים של הצ'אט בוט בפייסבוק.

צ'אט בוט בפייסבוק
צ'אט בוט בפייסבוק

שלא תיחסמו: צ'אט בוט שלא נבנה על-ידי מומחה הוא מסוכן!

המדריך המלמד אתכם איך להתכונן לשינויים בצ'אט בוט של הפייסבוק החל מינואר 2020 אינו בגדר המלצה. להבדיל מהמצב כיום, בפייסבוק לא יאפשרו מרחבים למשחק ונראה שמלבד היציאה אל מערכות נפרדות מחוץ לפייסבוק, יהיה קשה למצוא פירצה מתאימה (שגם אותה ידאגו לחסום בפייסבוק, אם כזו תעלה).
בעלי העסקים והחברות, עליכם לבצע חישוב של כדאיות ולהבין את הכוח הגדול של פייסבוק ולהשקיע בצ'אט בוט מקצועי שנבנה רק על-ידי מומחה אוטומציה בעל ניסיון רב בניית צ'אט בוט בפייסבוק מ"הדור החדש" בהתאם לכללים ולחוקים החדשים – כל בחירה אחרת, תעמיד את העסק בשגיאות שיכולות לעשות נזק.
במידה ואתם מגיעים מעולם האוטומציה והצ'אט בוט, מומלץ שלא לקחת סיכון ולא לבנות צ'אט בוט שאינו מותאם לכללים החדשים, הבטחות וטעויות גסות עלולות להוביל לטענות רבות מצד בעל החברה, העסק או איש הציבור שעשיתם לו את הפעילות ובנוסף לסכן אתכם בתביעה.

לקבלת הצעת מחיר ופרטים נוספים אודות השירות שלנו לפיתוח ובנייה של צ'ט בוט מתקדם לעמוד הפייסבוק שלכם בהתאם לתנאים החדשים, נא להשאיר פרטים ונציג מטעמינו יחזור אליכם בהקדם:

[contact-form-7 id="152" title="Contact pages"]

לקבלת הצעת מחיר מותאמת אישית נא להשאיר פרטים 👇

לחזור למשהו ספציפי?