מדריך PATH – פיצול תהליכים בזאפייר

PATH הוא פיצול תהליכים דרך זאפייר. מדובר בפעולה מסוג אקשן (ACTION), ולכן הוא גם מתומחר בחבילה שלכם בזאפייר כמו פעולה מסוג זה כ-TASK.

עד היום כאשר היינו רוצים לבצע פעולות אוטומציה דרך זאפייר יכלנו להגדיר שאם תנאי A לא מתקיים דרך פילטר מסוים אז אל תמשיך הלאה. לא הייתה לנו באמת אפשרות לומר לו אם תנאי A לא מתקיים תמשיך לתנאי B.

אז איך עושים זאת?

אחרי שיוצרים טריגר מכל סוג שרק תבחרו, לוחצים על ADD A STEP. ואם זו הפעם הראשונה שאתם רואים את האופציות החדשות בזאפייר אז מזל טוב..

זאפייר שכללו את האופציות של פעולות מסוג אקשן (ACTION) והוסיפו עוד אפשרויות בתפריט נפתח..החל מהאופציה החדשה PATH וכמובן גם האפשרויות הפופולאריות : פילטר, דיליי ופורמטר:

ACTION ZAPIER
ACTION ZAPIER

אם תבחרו ותקליקו על PATH תוכלו לראות שזאפייר תחלק את התהליך שתרצו לבצע ל-2. לאופציה A ולאופציה B. אפשר במידת הצורך להוסיף גם אופציה שלישית שנקראת C על ידי לחיצה על הסימן פלוס. להלן:

path פיצול תהליכים בזאפייר
path פיצול תהליכים בזאפייר

ברגע שהחלטנו להמשיך בתהליך אנו צריכים לבחור את האופציה הרלוונטית שעליה נרצה לעבוד כעת. הקלקה על A או הקלקה על B תוביל אותנו למסך חדש כאילו אתם עושים זאפ מההתחלה. מגדירים את השם לPATH שלכם ואז מגדירים את הפילטר..מתי הPATH הזה "ירוץ", מתי הוא יתחיל לפעול..

PATH A זאפייר
PATH A זאפייר

אחרי שהגדרתם את החוק (RULE) שתרצו שבו זאפייר תפעיל את PATH A, שרק כאשר תנאי זה מתקיים זאפייר תפעיל את PATH A, אתם תוכלו להגדיר את האקשן, את הפעולה שזאפייר תעשה אחרי שהחוק עבר בהצלחה..למעשה כאשר פותחים PATH אנו נכנסים לשורת זאפים נוספה בתוך הזאפ הראשוני שיצרנו.

לדוגמא אם פיצלתם תהליך שבו הגדרתם שPATH A יופעל רק כאשר מישהו שלח הודעה לגבי אוטו בצבע אדום אתם תוכלו לעשות חוק שבו זאפייר תמשיך לPATH A רק אם מישהו שלח הודעה לגבי אוטו אדום ובACTION תוכלו להוביל אותו לשליחת מייל ללקוח הספציפי ששלח הודעה על אוטו אדום או כל פעולה אחרת שתרצו.

לאחר שיצרתם את PATH A תמשיכו להגדיר את החוק של PATH B.

כאן תוכלו לעשות לדוגמא שאם לקוח שלח הודעה לגבי אוטו בצבע ירוק, רק כאשר זאפייר מזהה שמדובר בהודעה על אוטו בצבע ירוק הPATH השני יופעל ולאחר מכן תוכלו להגדיר שליחת מייל או הכנסה לניוזלטר או כל פעולה שתרצו עם זאפייר.

לאחר מכן שומרים ונותנים שם לתהליך שיצרתם.

מה קורה אם אתם רוצים לפצל גם את התנאי?

לדוגמא תנאי A יוכנס לתוך תת פיצול..משמע יועבר לתהליך C וגם לתהליך D מתוך תנאי A.

למשל אם תנאי A היה צריך לבדוק אם לקוח שלח הודעה לגבי אוטו. אם מצא ששלח לגבי אוטו הוא ממשיך בתנאי ואז מפוצל ל-2 תהליכים שבודקים אם זה אוטו 4 מקומות או 7 מקומות..בכך תוכלו להתאים את הACTION הרלוונטי ללקוח.

חשוב לומר שכל פעולה של פיצול תהליכים (PATH) מקבלת צבע משלה וגם אות ייחודית באנגלית לזיהוי התהליך..לא יכול להיות כפילות.

צפו בסרטון ההדרכה של זאפייר:

לקבלת הצעת מחיר מותאמת אישית נא להשאיר פרטים 👇

לחזור למשהו ספציפי?