מה זה Marketing Automation?

אם חיפשתם "אוטומציה שיווקית מדריך" הגעתם למקום הנכון. אנו מתמחים באוטומציה שיווקית לכל סוגיה, החל מייעול של תהליכים פנימיים בעסק ועד לניהול כולל של מערך השיווק והמכירות באמצעים אוטומטיים. הבה ונבדוק את התהליך בו מגדירים אוטומציה לעסק תוך יצירת סקריפטים, תסריטים מוגדרים מראש, המופעלים בעת ובעונה אחת גם כאשר מיליוני משתמשים פונים לעסק.

אוטומציה שיווקית הסבר – Marketing Automation מדריך בעברית

כאשר אתם  בודקים כיצד ניתן לעשות "אוטומציה הדרכה", מופיע על כך מידע בעיקר באנגלית אך אין כמעט מדריכים המסבירים בצורה ברורה מה זה Marketing Automation. ננסה להסביר בקצרה איך ניתן ליצור תהליך אוטומטי מהשלב הראשון ועד האחרון. כמובן, שניתן לפנות אלינו ונוכל ליצור את התהליך של השיווק האוטומטי עבורכם ללא צורך בסיוע מדריך.

הסבר שלב אחר שלב על תהליך אוטומציה

Marketing Automation
Marketing Automation

כאשר אנו מתחילים להגדיל אוטומציה לעסק אנו בוחנים מהי הדרך שבה הלקוח הפוטנציאלי יגיע אלינו וכיצד הוא יאתחל את הקשר הראשוני. האם הוא יזין את כתובת האי-מייל שלו בטופס צור הקשר באתר, יפנה אלינו באמצעות צ'ט אוטומטי או יתקשר לעסק וישלח הודעת טקסט? לאחר מכן אנו מגדירים רצף של פעולות שיתרחשו כתגובה לתקשורת הראשונית של הלקוח או המתעניין.

נניח שהפעולה הראשונית שבוצעה היא הזנת כתובת מייל בדף הנחיתה. הלקוח נכנס למערכות שלנו לרשימה שהוגדרה מראש הכוללת את סוג השירות או המוצר בו התעניין. בשלב זה נוכל לשלוח לו מייל אוטומטי ונודה לו על הצטרפות לרשימת התפוצה שלנו. לאחר שהמייל נשלח יתכנו מספר אפשרויות:

  1. כתובת המייל הייתה שגויה והמייל חזר אלינו.
  2. הלקוח פתח את המייל.
  3. הלקוח קיבל את המייל אך לא פתח אותו.
כעת נוכל להגדיר התנהלות קבועה לכל אחת מהסיטואציות:
  1. אם כתובת המייל אינה נכונה, וקיים מספר טלפון במערכת, נשלחת הודעה לנציג משירות הלקוחות להתקשר ללקוח או, לחילופין, נשלחת הודעת SMS אוטומטית ללקוח המודה לו על רצונו להצטרף לרשימת התפוצה שלנו "אך לצערנו המייל במערכת אינו תקין ויש להזינו שנית".
  2. אם הלקוח פתח את המייל ניתן לשלוח לו קופון מיוחד, להציע לו מוצרים או להתחיל סדרת מיילים נוספים (כאשר אנו ממליצים בכל מייל להוסיף מידע בעל ערך מוסף לגולש על מנת שימשיך לפתוח את האימייל).
  3. אם הלקוח קיבל את המייל אך לא פתח אותו נוכל לשלוח אליו כעבור מספר ימים מייל נוסף, ולאחר מכן אם גם הוא לא נפתח, נוכל לשלוח מייל אחרון או להמשיך בסדרת מסרים ללא קשר לפעילות הלקוח.
Marketing Automation הסבר
Marketing Automation הסבר

זוהי, כמובן, רק דוגמה בסיסית לסקריפט אפשרי וניתן ליצור עוד מגוון רחב של שירותים אוטומטיים המתקשרים למערכות קיימות בעסק.

מה היתרונות והחסרונות של תהליכי שיווק אוטומטיים בעסק?

לתהליך השיווק המקוון האוטומטי יתרונות רבים כמו:

  • פנייה במקביל ללקוחות רבים
  • התאמה אישית של התקשורת עם הלקוח
  • חיסכון בזמן ובמשאבים

עם זאת, לעתים, לקוחות מסויימים יעדיפו דווקא את הקשר האישי, נציג מכירות שיצור איתם קשר ויברר את צרכיהם המדוייקים. אנו מאמינים כי היתרונות של השיווק האוטומטי בהחלט גוברים על החסרונות וממליצים, במידת הצורך, לשלב את מערך המכירות האנושי כחלק מהתהליך במידה ולקוחות מסויימים אינם מגיבים למייל.

לקבלת הצעת מחיר מותאמת אישית נא להשאיר פרטים 👇

לחזור למשהו ספציפי?