אוטומציה שיווקית: עסקית: איך עושים את זה?

מנהלים חברה ומעוניינים לפנות למאות אלפי לקוחות ולידים בצורה אישית יותר?
אנשי שיווק שרוצים לחדד את המשך השיווקי?

תתפלאו, אך הפניה ללקוח באופן אישי איננה מתבצעת כיום באמצעות משלוח מכתב כתוב בכתב יד הכולל את שם הלקוח. גם כרטיס הברכה ששלחתם לחג הוא מחווה נאה אך לא יחזק בהכרח את הקשר של הלקוח עם הארגון.

כיום, אחת הדרכים להגיע ללבם של הלקוחות הפוטנציאליים היא דווקא באמצעו שילוב אוטומציה במהלכי השיווק.

במשך השנים צברנו ניסיון רב בהטמעה של מערכות אוטומטיות לארגונים מנישות רבות בתעשייה ושינינו את הדרך בה המותג שלהם נתפש בעיני הלקוחות באמצעות מספר טכניקות פשוטות לכאורה, ידע רב וטכנולוגיה ייחודית שפיתחנו.

זיהוי בעיות

זיהוי בעיות הקשורות לפעולות שיווקיות או ארגוניות. זיהוי זה יאפשר לנו לייעל את התהליכים האוטומטיים באירגון ולהבין מה ואיך צריך לשפר.

הגדרת סגמנטים

אוטומציה בשיווק מתחילה בשיטת עבודה והכנה מקדימה. קודם כל נתחיל בהכרות עם התהליכים הקיימים בעסק תוך ניסיון לשפר אותם.

הכירו את מאפייני הלקוח

נקודת ההנחה היא שכל לקוח הוא שונה. צריך להכיר את המאפיינים שלו, את נתוני הגלישה שלו, את נתוני הצריכה שלו ורמת ההיכרות עם העסק שלכם.

איך להפוך את העסק לאוטומטי ב3 שלבים?

Step 1

הגדרת סגמנטים

אוטומציה בשיווק מתחילה קודם כל בהכרות עם התהליכים הקיימים בעסק תוך ניסיון לשפרם. אם הלקוחות שלכם מגיעים בעיקר דרך עמוד הפייסבוק שלכם – הובילו אותם דרך משפך שיווקי תוך בנייה של תחומי עניין הנמצאים בפרופיל האישי שלהם, או לאחר מענה על שאלון אוטומטי.

מחקרים רבים הוכיחו כי הדורות הנוכחיים עיוורים לפרסומות רנדומליות קופצות, אך כאשר הם נחשפים לתכנים הרלוונטיים למוצרים או שירותים אותם הם מעוניינים לרכוש כעת או בעתיד הם אינם מתעלמים מהפרסום. כאשר אתם "דגים" את הלקוחות הנכונים ומשתמשים במערכות הנכונות על מנת לתייגם (באמצעות יצירת סגמנטים שונים) תוכלו לזהות את כל הנשים בטווח הגיל המתאים שישמח לקבל מידע על בגד הים החדש שהשקתם או על קרם חדש לפנים.

Step 2

הכירו את מאפייני הלקוח

אכן, תהליכים אוטומטיים לעסקים מתחילים קודם כל בהכרות עם הלקוח. בשפה העברית אנו פונים ללקוחות לפי מגדר ("הכירי את הבושם החדש של מותג X") ותוך שמירה על ערכת צבעים מתאימה לסגנון האהוב על הלקוחה.

באמצעות בדיקות המכונות A/B Testing ניתן לזהות את דפי הנחיתה שהלקוחה נשארת בהם זמן רב יותר, וגם אם לא מילאה את פרטיה אך גללה עד סוף הדף – תוכלו לתת לה הזדמנות חוזרת לרכוש את המוצר (בתוספת קופון הנחה נוסף למשל).

Step 3

ניהול תהליך אוטומטי לעסק

ניהול תהליך אוטומטי לעסק אינו מחייב אתכם להיות מומחי תכנות ומחשבים. למעשה אינכם צריכים לעשות כמעט דבר. אנו נפגשים עם כל לקוחותינו ובוחנים כיצד שיווק באוטומציה המוגדר במיוחד עבורכם יכול לשנות את הדרך בה העסק מתנהל ואת תהליכי המכירה והשיווק.

יתכן, שבעוד זמן קצר תגלו כי את התקציבים שהשקעתם עד כה בפרסום שאינכם יכולים לדעת אם הניב תוצאות או לא אתם יכולים להפנות לשיפור השיווק האוטומטי בעסק.