אנו ביצענו את "קמפיין הבוטים" במסנג'ר של פייסבוק למפלגת הימין החדש בבחירות 2019

אפיון בנייה והטמעת 4 בוטים לעמודי פייסבוק של נפתלי בנט, איילת שקד, אלונה ברקת ועמוד הפייסבוק הרשמי של מפלגת "הימין החדש"

איך הצלחנו לאפיין כ-50 אלף איש ולשלוח להם מסרים מתוזמנים בעזרת צ'ט בוט מתקדם?

כיצד צ'טבוט סייע ל-4 עמודי פייסבוק להעלות את רמת המעורבות וכמות ההודעות?

מקרה בוחן מפורט ומסוכם לפניכם

הקייס סטאדי שלנו בעקבות קמפיין הבוטים שעשינו למפלגת הימין החדש 
כמו ביבי אבל יותר טוב 🤖

עדי, מנהלת הדיגיטל של נפתלי בנט הכינה עבורינו סרטון המלצה לאחר סיום הבחירות צפו ▶

תחילה, נפגשנו עם מנהלי הדיגיטל של "הימין החדש" וקיבלנו את הדגשים וההנחיות לפעילות קמפיין "הבוטים".

חשוב לציין, כי לפני הטמעת הבוטים הייתה נשלחת הודעה כללית לכולם ובה נכתב שיש עומס פניות ובמידת הצורך יש לשלוח מייל לדואר אלקטרוני מסוים..בצורה הזו מפלגת הימין החדש "איבדה" המון מסרים משולחי ההודעות אשר לא קיבלו תשובות הולמות לשאלות או לטענות מסוימות.

לכן, היה חשוב למנהלי הדיגיטל להעלות את הצ'אט בוט לעמודי הפייסבוק כמה שיותר מהר בכדי לספק מענה מהיר, הולם ואפקטיבי לקהל הבוחרים הפוטנציאלים וגם בכדי לאסוף מידע יעיל לשליחת מסרים עתידיים לקראת יום הבחירות.

קצת על התהליך

קבענו פגישה לאפיון הבוט, כתבנו את המסרים וניתחנו את קהל היעד. חילקנו את קהל האנשים אשר ישלחו הודעות אל עמודי הפייסבוק ל: מצביעים בטוח לימין החדש, מתלבטים אם להצביע לימין החדש וכאלו שכלל לא יצביעו.

את המסרים רצינו להתאים רק אל אלו שיצביעו בטוח ולכאלו שמתלבטים.

כמו כן, היה חשוב לדעת מי הצביע בעבר למפלגת הבית היהודי ומי לא מבין אלו שאמרו שיצביעו בטוח או שעדיין מתלבטים.

במקביל, היה חשוב למנהלי הדיגיטל לאסוף מספרי טלפון של מצביעים פוטנציאליים וכן לשלוח לקהל הבוחרים דרשת סרטונים שבה הם יוכלו לקבל עוד אינפורמציה על המתמודדים (בנט / אלונה / שקד) וכן על המפלגה (כמו מצע המפלגה).

בנוסף לבוט, היו עוד 2 מתנדבים מטעם המפלגה אשר עברו על הודעות שקיבלנו במסנג'ר וענו לאנשים. מדובר בהודעות מורכבות אשר הצריכו מענה אנושי ולא נכללו בקטגוריות השיחה של הבוט.

בנוסף, תוך כדי למידה על הבוט ותהליכי השיחה עם המשתמשים הבחנו שהרבה אנשים מבקשים להגיע לחוג בית, מעניינים להתנדב או לעבוד או לקבל שלט לתלייה ולכן יצרנו תסריט שיחה מותאם אישית לכל מי שרוצה להגיע לחוג בית או לקבל שלט..כולל איסוף פרטים אישיים (כתובת,גיל, טלפון, שם מלא וכו').

בגלל ההתמחות שלנו באוטומציה שיווקית יכלנו להציע אפשרויות נוספות למפלגת הימין החדש. חיברנו את הכלי הכי חזק היום בעולם האוטומציות הנקרא "זאפייר" אל הבוט ובכך יכלנו לקשר כלים נוספים בצורה אוטומטית. כמו מסמך גוגל שיטס שאליו יעברו כל הנתונים שאספנו על היוזרים שמדברים עם הבוט.

בכדי ליצור את הבוטים פתחנו 4 עמודי טסטים פיקטיביים שבהם נוכל לבצע בדיקות, סבב תיקונים ואופטימיזציה לצורך ייעול ושיפור הבוט.

הטמענו את כל הטקסטים והמסרים בתוך מערכת Chatfuel אשר איתה אנו עובדים ברמה הגבוהה ביותר ליצירת צ'טבוטים מקצועיים.

לאחר שבדקנו שהכל עובד תקין חיברנו את ארבעת הבוטים לארבעת העמודים.

תגובות לפוסטים

היה חשוב למנהלי הדיגיטל של הימין החדש שתגובה בפוסט ספציפי בעמוד תוביל את היוזר לשליחת הודעה במסנג'ר. אך מהר מאוד הבנו שכדאי להטמיע את האפשרות הזו בכל הפוסטים האפשריים.

לכן, הגדרנו שכל תגובה לאחד מהפוסטים בעמודי הפייסבוק תפתח באופן אוטומטי חלון שיחה של הבוט עם ההודעה "היי בא לך לשוחח? נא לרשום את המילה המשך".

כל יוזר שרשם את המילה "המשך" באופן אוטומטי קיבל את תסריט השיחה של הבוט ובכך הגדלנו את כמות הפניות של מתעניינים פוטנציאלים וחשפנו אותם למסרים ייעודיים.

כמו כן, בפוסטים מסויימים דרשנו מהמשתמשים לכתוב אות או מילה מסוימת בכדי שנשלח להם את התוכן המלא או המשך למסר שהם ראו.

הצגת "טיזר" לסרטון -> בקשה בפוסט עצמו לרשום את האות נ' בכדי לקבל בהודעה פרטית את הסרטון המלא

סדרת מסרים וסרטונים

יש המון תוכן (טקסטים, תמונות וסרטונים) שאותם היינו צריכים להפיץ לעשרות אלפי גולשים.

אנו יצרנו סדרת מסרים מתוזמנת שנשלחת כ-30 דקות לאחר השיחה הראשונית בהתאם לאפיון המשתמש (לדוגמא: סרטון שיישלח רק אל אלו שאמרו שהצביעו בעבר לבית היהודי וכעת מתלבטים אם להצביע לימין החדש או תמונה של מצע המפלגה שתשלח רק אל אלו שאמרו שלא יצביע לימין החדש).

התהליך היה שאנו מציעים ליוזר לראות סרטון לפי מה שמעניין אותו. כל אחד יכל לבחור סרטון בנושא : חמאס, בג”צ, כלכלה, ביטחון וכו’..ואף לשנות במהלך התהליך..לדוגמא אם בחר בהתחלה חמאס יכל בסרטון הבא שייראה לשנות לכלכלה.

יצרנו תהליך אוטומטי שבו יוזר רואה סרטון 1 ולאחר 10 דקות מקבל הודעה “אז מה חשבת על הסרטון”? ומציעים לו לראות סרטון נוסף בנושא וכך הלאה..זאת אומרת כל יוזר יכל לצפות בסדרת סרטונים מותאמת אישית בהתאם להעדפות שלו.

תמונה שנשלחה לגולשים בהתאם למאפייני השיחה עם הבוט

ברודקאסטינג

ברודקאסטינג זו דרך הפצת מסרים ותכנים הכי אפקטיבית שרק אפשר.
בוחרים מתי ולמי לפרסם את התוכן ופשוט שולחים הודעה אישית לקהל היעד המתאים.

זו דרך נפלאה ומהירה לשלוח מסר לאנשים ספציפים..למשל מסר ייחודי מנפתלי בנט רק אל אלו שמתלבטים או סרטון של איילת שקד רק אל אלו שאמרו שהם מתכוונים להצביע לימין החדש.

היו מצבים, במיוחד ביום הבחירות, שהיינו צריכים בן רגע לשלוח תוכן מותאם אישית לקהל היעד לעשרות אלפי אנשים..ועשינו זאת בעזרת ברודקאסט. המסנג’ר “הופצץ” בכמות מאסיבית של הודעות בחזרה מגולשים ולעיתים אף קרס מעט מהעומס לכמה שניות.

שליחת סרטון מתוזמן בו זמנית לקהל מצביעים בכל העמודים

קבלת טלפונים

אחד הקריטריונים בהתחלת בניית הבוט היה לקיחת מס’ טלפון של מצביעים פוטנציאלים.

לכן, אנו הגדרנו תהליך מסוים שבו היוזרים היו צריכים להקליק על מספר הטלפון שלהם בכדי שנוכל לקבל אותו.

הרעיון היה להתקשר אל מצביעים פוטנציאלים לקראת הבחירות ולשוחח איתם טלפונית.

אך בסוף בעקבות העומס הגדול וכמות הטלפונים האדירה פעילי הימין החדש לא השתמשו במספרי הטלפון כלל והסתפקו רק בשליחת מסרים בתוך המסנג’ר.

איסוף מספרי טלפון

אוטומציה

בעזרת חיבור מתקדם למערכת ZAPIER הצלחנו לבצע תהליכי אוטומציה מתקדמים.

כל הנתונים על המשתמשים עברו בצורה אוטומטית בעזרת וובהוק לתוך זאפייר.

מזאפייר העברנו את הנתונים לגוגל שיטס.

כמו כן, נתונים מיוחדים נשלחו למייל של אנשי הימין החדש להמשך טיפול – למשל אדם שדיבר עם הבוט לגבי קבלת שלט והשאיר פרטים המידע הועבר לזאפייר ואז נשלח כמייל לנציג מטעם הימין החדש. דוגמא נוספת היא שכאשר מישהו שוחח עם הבוט ורצה להגיע לחוג בית אז הוא השאיר מידע כמו באיזה עיר הוא רוצה להשתתף, כמה אנשים יגיעו איתו, מספר טלפון וכו’ ואת הנתונים העברנו לזאפייר ואז למייל לנציג הימין החדש.

בצורה הזו יכלנו לבצע מיון של נתונים על המשתמשים, לנתח אותם ולייעל את הבוט והאינטאקציה עם היוזרים וכן מבחינת אוטומציה לייצר תהליכים אוטומטיים לשיפור השירות של הימין החדש ללא מגע יד אדם.

דוגמא לאוטומציה: יוזר שחיפש עבודה ביום הבחירות, פרטים הועברו עם וובהוק לזאפייר והמידע נשמר בגוגל שיטס ונשלח לנציג מטעם הימין החדש באופן אוטומטי למייל האישי להמשך טיפול

דוגמא לאוטומציה: יוזר רוצה להגיע לחוג בית , איסוף פרטים על ידי הבוט ושליחת המידע לזאפייר והעברה לנציג המטפל.

768x412 - קמפיין בוטים עבור מפלגת "הימין החדש" - בחירות 2019

שילוב קמפיין ממומן לשליחת הודעות

בעזרת קמפיין ממומן בפייסבוק הצלחנו להגיע לקהל יעד פוטנציאלי ולגרום לו לשלוח הודעות ולהתחיל שיחה עם עמודי הפייסבוק של נפתלי בנט או איילת שקד.

שליחת הודעה לנפתלי בנט בקמפיין ממומן

שליחת הודעה לאיילת שקד בקמפיין ממומן

ההצלחה של הבוט – הגיעה גם לתקשורת

מאקו, וויינט, וואלה ועוד מגוון אתרי חדשות פרסמו את העובדה שהימין החדש מבצעים קמפיין בוטים בבחירות 2019 ובכך אוספים מידעו ונתונים על המשתמשים שעמם הם משוחחים בעמוד הפייסבוק במסנג’ר.

שיפור רכיב "מענה מיידי" רמת המיידיות של העמוד מופיע כציון עם אחוזים באופן ברור בעמוד

איילת שקד

בעקבות עלייה בכמות ההודעות יש שיפור מ-11% (מענה תוך 24 שעות) ל-91% (מענה תוך 24 שעות)!

נפתלי בנט

בעקבות גידול הפניות עדיין יש שיפור מ-7% (מענה תוך 4 שעות) ל-89% (מענה תוך 24 שעות) לכלל ההודעות

הימין החדש

שיפור מדהים מ-2% (מענה תוך יום) ל-85% (מענה תוך שעתיים)

אלונה ברקת

שיפור נפלא מ-23% (מענה תוך 9 שעות) ל-69% (מענה תוך 48 דקות)

קצת נתונים מהשטח לפי עמודי הפייסבוק

עמוד הפייסבוק של איילת שקד

ניתוח הנתונים של פייסבוק

בזמן הפעילות שלנו היו כ-17 אלף הודעות חדשות בפייסבוק. עלייה של 574%! ב-60 הימים האחרונים הגענו לדרישה של פייסבוק – לפחות דקת צפייה אחת ב- 30 אלף צפיות בסרטונים של עד 3 דקות (אפשר לומר שהרבה בזכות הבוט ושליחת הסרטונים בהודעות פרטיות). 2.9 מיליון דקות שנצפו בסרטונים (עלייה של 282% מ-40 הימים הקודמים). 4.6 מיליון צפיות בסרטון למשך של 3 שניות – עלייה של 506% מ-40 הימים הקודמים. הסרטון הכי פופולארי היה “הבושם שהשמאלנים פחות יאהבו” אשר הגיע לתפוצה גדולה בצורה אורגנית וגם כשליחת הסרטון כהודעת מסנג’ר. מהרגע שהפעלנו את הבוט הרבה יותר אנשים לחצו על לחצן הפעולה “שלח הודעה” – עלייה חדה בגרף המצורף. בנתונים המצורפים אפשר לראות כי מס’ הפעולות בדף עלו, מס’ הצפיות עלו, מעורבות בפוסטים עלו וניתן לומר שהדף הפך לפופולארי יותר בעזרת השימוש בבוט אשר היה דבר חיוני והכרחי.

ניתוח הנתונים של קמפיין הבוטים

אתם מוזמנים לצפות בנתונים שבהם יש עלייה חדה בנתוני השימוש והשיחה עם הבוט לקראת יום הבוחר.

היום המועדף לשיחה עם הבוט היה יום ראשון ולאחריו שבת.

את רוב האנשים עניין "תכניות לקדנציה הבאה" – הכפתור שהכי הרבה לחצו עליו.

91%-65% הם אחוזי הפתיחה של המסרים המתוזמנים (ברודקאסט) – נתונים שמראים שרוב האנשים שקיבלו מסרים מתוזמנים מהבוט קראו ופתחו את ההודעות.

כמו כן, אנו רואים שרוב התחלות השיחה עם הבוט הגיעו מתגובה לפוסט. למעשה, יוזר כתב תגובה בפוסט כלשהו וקיבל בצורה אוטומטית חלון קופץ שבו הבוט מציע לו להתחיל שיחה.

יוזרים שדיברו עם הבוט - עלייה מאסיבית לקראת הבחירות

משוחחים חדשים עם הבוט - לעומת כמות נחסמים

אינטראקציה עם הבוט - עלייה חדשה לקראת הבחירות

היום שהכי הרבה דיברו עם הבוט - יום ראשון

הכי הרבה מעניין את הגולשים - תכניות לקדנציה הבאה

אחוזי פתיחה וקריאה מרשימים של הודעות ברודקאסט - ממוצע של 80% אחוזי קריאת המסרים!

‏‏הכי הרבה התחלות שיחה עם הבוט היו דרך תגובות לפוסטים

עמוד הפייסבוק של נפתלי בנט

ניתוח הנתונים של פייסבוק

בזמן הפעילות שלנו היו כ-34.5 אלף הודעות חדשות בפייסבוק. עלייה של 346%!

ב-60 הימים האחרונים הגענו לדרישה של פייסבוק – לפחות דקת צפייה אחת ב- 30 אלף צפיות בסרטונים של עד 3 דקות (אפשר לומר שהרבה בזכות הבוט ושליחת הסרטונים בהודעות פרטיות).

3.5 מיליון דקות שנצפו בסרטונים (עלייה של 95.5% מ-40 הימים הקודמים).
5.3 מיליון צפיות בסרטון למשך של 3 שניות – עלייה של 75.5% מ-40 הימים הקודמים.

מהרגע שהפעלנו את הבוט הרבה יותר אנשים לחצו על לחצן הפעולה “שלח הודעה” – עלייה חדה בגרף המצורף.

בנתונים המצורפים אפשר לראות כי מס’ הפעולות בדף עלו, מס’ הצפיות עלו, מעורבות בפוסטים עלו וניתן לומר שהדף הפך לפופולארי יותר בעזרת השימוש בבוט אשר היה דבר חיוני והכרחי.

ניתוח הנתונים של קמפיין הבוטים

כפי שניתן לראות בגרף יש עלייה חדה בשיחות במסנג'ר ככל שמתקרבים לתאריך הבחירות ב9 לאפריל. אפשר גם להבחין בכך שכמות האינטראקציות היומיות עם היוזרים רק הלכה והתגברה.

רוב השיחות הגיעו מכתיבת תגובה בפוסט – למעשה כאשר יוזר כתב תגובה בפוסט בצורה אוטומטית הבוט התחיל לעבוד ויצר שיחה שאותה הגדרנו מראש עם היוזר.

היום הפופולארי שבו אנשים דיברו עם הבוט היה יום ראשון ולאחריו יום שני.

הדבר שהכי עניין את הגולשים (הכפתור הכי לחיץ) היה תכניות לקדנציה הבאה.

בהודעות הברודקאסט היו נתוני פתיחה מעולים – 91 אחוזי פתיחה בשיא, 63 אחוזי פתיחה במינימום..משמע רוב האנשים ראו וקראו את כלל התכנים.

ניתוח הנתונים של קמפיין הבוטים

יוזרים שדיברו עם הבוט - עלייה מאסיבית לקראת הבחירות

יוזרים שדיברו עם הבוט - עלייה מאסיבית לקראת הבחירות

יוזרים שדיברו עם הבוט - עלייה מאסיבית לקראת הבחירות

‏‏הכי הרבה התחלות שיחה עם הבוט היו דרך תגובות לפוסטים

היום שהכי הרבה דיברו עם הבוט - יום ראשון

הכי הרבה מעניין את הגולשים - תכניות לקדנציה הבאה

אחוזי פתיחה וקריאה מרשימים של הודעות ברודקאסט - ממוצע של 79% קראו את המסרים!

עמוד הפייסבוק של אלונה ברקת

ניתוח הנתונים של פייסבוק

כפי שתוכלו לראות בעמוד של אלונה ברקת כמו גם בשאר העמודים הייתה עלייה מאסיבית בשיחות עם הבוט לקראת יום הבחירות וכן עלייה חדה בכמות האינטראקציות במנסג’ר.

אצל אלונה ברקת (בשונה מעמודים של נפתלי ושקד) רוב ההודעות הגיעו מכפתור “שלח הודעה” במובייל ולא מתגובה לפוסטים.

גם אצל אלונה ברקת היום המועדף לשיחה היה יום ראשון ולאחריו ביום שני.

הכפתור הכי פופולארי היה “אחלה סרט”..משמע רוב האנשים אהבו את הסרט (מסר מותאם אישית) והתחברו אליו. כמו כן לאחר כפתור זה אפשר לנתח כי 156 איש כתבו שהם לא הצביעו לימין החדש ו-120 איש אמרו שיצביעו לימין החדש.

אחוזי הפתיחה של הודעות הברודקאסט היו גבוהות – השיא היה 92 אחוזים, והמינימום היה 71 אחוזים, משמע 92 אחוזים בשיא מכלל ההודעות ששלחנו נפתחו ונקראו על ידי הגולשים.

ניתוח הנתונים של קמפיין הבוטים

בזמן הפעילות שלנו היו כ-1500 אלף הודעות חדשות בפייסבוק. עלייה של 2672%!

אחד הסרטונים הפופולאריים הינו “דין הדרום כדין תל אביב” אשר אותו שלחנו כסרטון ה-1 לקהל שדיבר עם הבוט של אלונה בפייסבוק.

ב-60 הימים האחרונים הגענו ל23 אחוזים מהדרישה של פייסבוק – לפחות דקת צפייה אחת ב- 30 אלף צפיות בסרטונים של עד 3 דקות (אפשר לומר שהרבה בזכות הבוט ושליחת הסרטונים בהודעות פרטיות).

220 אלף דקות שנצפו בסרטונים (עלייה של 64399% מ-40 הימים הקודמים).
545 אלף צפיות בסרטון למשך של 3 שניות – עלייה של 41782% מ-40 הימים הקודמים.

מהרגע שהפעלנו את הבוט הרבה יותר אנשים לחצו על לחצן הפעולה “שלח הודעה” – עלייה חדה בגרף המצורף.

בנתונים המצורפים אפשר לראות כי מס’ הפעולות בדף עלו, מס’ הצפיות עלו, מעורבות בפוסטים עלו וניתן לומר שהדף הפך לפופולארי יותר בעזרת השימוש בבוט אשר היה דבר חיוני והכרחי.

ניתוח הנתונים של קמפיין הבוטים

יוזרים שדיברו עם הבוט - עלייה מאסיבית לקראת הבחירות

יוזרים שדיברו עם הבוט - עלייה מאסיבית לקראת הבחירות

יוזרים שדיברו עם הבוט - עלייה מאסיבית לקראת הבחירות

‏‏הכי הרבה התחלות שיחה עם הבוט היו דרך תגובות לפוסטים

היום שהכי הרבה דיברו עם הבוט - יום ראשון

הכי הרבה מעניין את הגולשים - תכניות לקדנציה הבאה

אחוזי פתיחה וקריאה מרשימים של הודעות ברודקאסט - 83% קראו את המסרים!

בקצרה: נתונים של עמוד הפייסבוק של מפלגת "הימין החדש"

הארות והערות

1. במהלך הקמפיין, גורמים מטעם חברת פייסבוק יצרו קשר עם אנשי הימין החדש בטענה שהיו מס’ כללים שהופרו.  בכדי שלא נפר את הכללים – צריך להוסיף תמיד כפתור עם המילה “הסר” שבו אנשים יוכלו להסיר את עצמם מהודעות עתידיות של הבוט.
2. הרבה אנשים רשמו טקסטים ארוכים שלא נקלטו היטב עם הAI של הבוט ולכן צריך להגדיר המון מילות מפתח כדי שהבוט יהיה חכם יותר או במידת הצורך לעבוד עם פלט’ נוספת להתאמה אפקטיבית יותר מבחינת בינה מלאכותית.
3. תזמון של הודעות שישי – שבת / שעות לילה הייתה בעייתית דרך מערכת צ’טפיול. מערכת מאניצ’אט מבצעת תזמונים בצורה טובה יותר.

פוליטקאים? חברי מפלגה? יועצי שיווק לבכירי ציבור? יש לכם צורך להכין צ’ט בוט מקצועי לעמוד הפייסבוק שלכם? נא להשאיר פרטים ונציג מטעמנו יחזור אליכם בהקדם האפשרי

סגור