איך להתחיל לעבוד עם אוטומציה בשיווק

כל מה שצריך לדעת על עבודה עם אוטומציה בשיווק

כדי להבין את היתרונות של אוטומציה בשיווק כדאי להבין קודם כל מה זה בכלל אוטומציה, בשנים האחרונות בעיקר בזכות התקדמות הטכנולוגיה יש מן סוג של מרדף אחר שיפור וייעול ההתנהלות בעסק.

אוטומציה שיווקית עושה שימוש בתוכנות אוטומציה שעושות פעילויות שיווקיות באופן אוטומטי, כמו למשל שליחת מיילים, פרסום במדיה חברתית, מסעות פרסום שונים, ומכירות אוטומטיות, במטרה לייעל את העסק ולהגיע לעוד לקוחות.

הטכנולוגיה של אוטומציה שיווקית מקלה משימות ובעצם חוסכת לכם זמן רב שאתם יכולים לדאוג לדברים אחרים בעסק, הדרך הטובה ביותר ליצור אוטומציה שיווקית לעסק היא בשילוב אסטרטגיה לאורך זמן ככל שתהיו יותר מסודרים כך תוכלו להפיק תועלת רבה יותר.

עם אסטרטגיה נכונה אוטומציה בשיווק זה עובד
עם אסטרטגיה נכונה אוטומציה בשיווק זה עובד

אז איך מתחילים לעבוד עם אוטומציה שיווקית?

כאמור הדרך הטובה ביותר להתחיל לעבוד עם אוטומציה שיווקית היא בשילוב של אסטרטגיה, כמובן שאף אחד לא מצפה מכם להיות מומחים באוטומציה והדרך לעשות זאת היא באמצעות חברה המציעה שירותים של אוטומציה שיווקית.

בניית אסטרטגיה לעסק מתבצעת על ידי שלושה שלבים עיקריים:

הכרת העסק – בשלב הראשון יש להבין את מהות העסק את מטרתו ודרכי ההתנהלות שלו, בודקים מהיכן מגיעים הלקוחות למשל אם רוב הלקוחות מגיעים דרך אתר האינטרנט של העסק או שרוב התנועה היא דרך הרשתות החברתיות.

חשוב להכיר את דרכי ההתנהלות של העסק וללמוד האם הוא פונה לקהל יעד מתאים לפלח את הקהלים הקיימים כך שתוכלו בהמשך לבנות עבורם את הפרסום המתאים ביותר.

אפיון הלקוחות – לאחר שהבנו את העסק בשלב זה אתם לומדים מי הם הלקוחות שמגיעים אליכם ומה מאפיין אותם, הכרת הלקוחות שלכם זהו שלב חשוב להמשך הדרך, 

יש דרכים לבדוק ולפלח את הלקוחות שלכם לקטגוריות למשל אם יש לכם חנות בגדים שמתמחה בבגדי גברים, תוכלו לגלות בבדיקה שרוב הלקוחות שלכם הם לקוחות בגילאי שלושים עד חמישים, אתם יכולים גם לדעת באיזה שפה הם מדברים וגם להבין מאיזה פלטפורמה הם הגיעו.

אתם יכולים לצמצם את קהל היעד בצורה יעילה ולפנות אליהם עם הצעות או פרסומים המתבצעים באופן אוטומטי, אתם יכולים להתאים את אופי הפרסום לאופי הלקוח מה שמייעל מאוד את העבודה שלכם והלקוח מקבל מכם הצעות רלוונטיות אליו.

התחלת עבודה עם אוטומציה שיווקית – לאחר שיש לנו את כל הנתונים הנדרשים כדי להתחיל את התהליך של אוטומציה שיווקית, התהליך עצמו לא מחייב מכם מעקב תמידי והחברה שמנהלת עבורכם את השירות עושה עבורכם את רוב עבודת מאחורי הקלעים.

בשלב זה אתם גם קובעים את גובה התקציב שאתם מעוניינים להשקיע, כמובן באופן טבעי ככל שתשקיעו יותר אתם מגדילים את הסיכוי שלכם להגיע ליותר לקוחות, אך זה לא נכון בהכרח, חשוב להיות מאוד ממוקדים ולנסות להגיע לקהל היעד המתאים ביותר על פי הנתונים שנאספו בשלבים הראשונים של המחקר.

כמובן שחשוב לעקוב מלפני הקלעים להגיב ולהיות זמינים עבור לקוחות שמגיעים דרך האוטומציה השיווקית כדי שבאמת תוכלו לנצל את השירות שהיא עושה עבורכם, כיום שיווק עסק באמצעות אוטומציה הפך להיות פופולרי ביותר בקרב עסקים רבים שכבר נהנים מפירות ההצלחה.

אוטומציה שיווקית מתאימה כמעט לכל עסק שפונה ללקוחות ומעוניין להציע להם שירות מסוים או שהוא מעוניין למכור להם מוצר מסוים.

שאלות ותשובות בנוגע לאיך להתחיל לעבוד עם אוטומציה בשיווק

יש המון יתרונות בעבודה עם אוטומציה שיווקית, מעבר לעובדה שאתם מפרסמים את עצמכם ומגיעים לקהל יעד מפולח ורלוונטי בלי לקום מהכיסא, אתם גם יכולים להגדיל את קהל הלקוחות שלכם.

אוטומציה בשיווק מתאימה להמון סוגים של עסקים, אם זה עסק שמוכר מוצר מסוים, או עסק שמציע את השירותים שלו לקהל הלקוחות, יש המון יתרונות באוטומציה שיווקית לעסק כך שאם עדיין אין לכם מאוד מומלץ לבדוק אם הנושא.

היחס בין התמורה למחיר הוא בהחלט לטובת התמורה, ההשקעה שלכם אמורה להגדיל את קהל הלקוחות שלכם ולעזור לכם להרוויח יותר בפחות מאמץ.

התהליך של שיווק עם אוטומציה שיווקית יכול להיות מהיר מאוד, כמובן שזה תלוי בגודל של העסק שלכם, אך חברה מקצועית שנותנת את השירות יכולה לעשות את התהליך מהר מאוד.

לקבלת הצעת מחיר מותאמת אישית נא להשאיר פרטים 👇

לחזור למשהו ספציפי?