זאפייר – מדריך למתחילים באוטומציה

מה זה זאפייר - Zapier? יתרונות, חסרונות, פונקציות והתממשקויות שכל עסק חייב להכיר!

המערכת הוותיקה והנפוצה ביותר בעולם האוטומציה, זאפייר, מסייעת לחברות ועסקים רבים בישראל ובעולם להגדיל את כוחן באמצעות פעולות אוטומציה שיווקית ותפעולית מתקדמות.
מה היתרונות והחסרונות של זאפייר? אילו פונקציות מציעה אינטראקציית זאפייר ומדוע כל עסק חייב להכיר את זאפייר כדי לשרוד בשוק תחרותי ואפילו לעלות מעל המתחרים בענף!

ידע כללי:

1. כל FLOW שאתם רוצים לעשות בזאפייר נקרא זאפ (ZAP). משמע, חיבור אוטומטי של התממשקות בין מערכת X לבין מערכת Y נקרא זאפ.

2. כל פעולה אוטומטית שהמערכת מריצה נחשבת כ- טאסק (TASK).
אז מה זה טאסק?
כל פעולה מוצלחת, כל פילטר מוצלח, כל פעם שעוברים נתיב בפלוו האוטומציה.
מה לא נחשב טאסק?
שלב הטריגר, פילטר שלא עבר בהצלחה, כל שלב של בעיה (errors), פיצול שלא עבד וכל שלב שלא עבד ועבר בהצלחה.

3. טריגר – באוטומציה יש ביסוס על טכנולוגיית הטריגרים.
משהו חייב לקרות ולהתרחש בשביל שמשהו נוסף יקרה. השלב הראשון בזאפ, השלב הראשון בתהליך האוטומציה. צריך להיות טריגר מסוים שיפעיל אותו.
הוא השלב הראשון בתהליך ולכן הוא משפיע על שאר הפלוו האוטומטי. לדוגמא: כאשר נשלח טופס הטריגר הראשוני "יורה" את המשך האוטומציה ומושך את פרטי הטופס הלאה.

4. זמני הפעלת האוטומציה משתנים בהתאם לסוג החשבון – שיוצרים אוטומציה ורוצים להבין מדוע היא לא "ירתה" את הטריגר, צריך להסתכל על החשבון שלכם בזאפייר.
בחשבונות מתקדמים האוטומציה מתרחשת בסריקה של כל דקה במערכת, בחשבונות חינמיים או התחלתיים האוטומציה מתרחשת אחת ל15 דקות.

חיבור בין מערכות: עם זאפייר כבר לא צריכים להיות מתכנתים

כדי לקשר בין מערכות שונות בתוך הארגון או מחוץ לארגון ובאם הדבר בכלל התאפשר בעבר,
תאגידים גדולים היו צריכים את שירותיהם של מתכנתים ברמה גבוהה
לכתיבת קוד כאורך הגלות שיקשר בין המערכות.

עולם האוטומציה התפתח באופן משמעותי בעשור האחרון וביצע קפיצה באמצעות מערכות אוטומציה שמאפשרות לעסקים ואנשי ציבור לצמוח ולהוביל בתחומם, ההתקדמות העסקית והציבורית נעשים בעזרת "עובדים וירטואליים" שמבצעים פעולות אוטומטיות רבות, מקשרים בין מערכות, ללא המתנה וחשוב מכל – ללא מגע יד אדם.

מערכת ותיקה ונפוצה ביותר בעולם האוטומציה היא מערכת זאפייר (Zapier), אינטראקציה בעלת כוח רב המאפשרת לכל אדם לחבר בין מערכות שונות.
זאפייר היא פלטפורמה המאפשרת לכל סוג וגודל עסק לשפר את ההיבטים העסקיים הרבים: שירות, תפעול ושיווק – כשהכוח האנושי מוגבל לשעות עבודה ויכולות ביצועיות, המערכות האוטומטיות וקישורים שבניהן מכפילות ומשלשות את כוח העבודה.
קישורים בין מערכות יחסכו לכם עבודה רבה, יאפשרו לכם לחסוך בכוח אדם או להעביר את כוח האדם לביצוע משימות מורכבות יותר.

אז מה עושה זאפייר?

עם אפשרות התממשקות עם למעלה מ 1500 אפליקציות חציוניות, פלטפורמת זאפייר מאפשרת לכם לקשר בין מערכות שונות ומציעה מגוון רב של אפשרות.
דוגמאות לביצוע פעולות אוטומציה בזאפייר:

ניתן להפיק קבלה באופן אוטומטי לאחר כל רכישה

לשלוח מסרון (SMS) אוטומטי לכל לקוח שנרשם באתר

אחרי הרשמה לטופס מסוים ניתן להעביר באופן אוטומטי פרטים על פגישה או לינק לזום

המערכת תוכל לטייב עבורכם נתונים של לקוחות (אל מערכת CRM/ניהול לקוחות או אל קובץ)

לקבל התראות על לידים שיעוברו בSMS או במייל ישירות לגורמים בעסק

מייל אוטומטי לכל משתמש חדש שנרשם למאגר הלקוחות שלכם (לאחר מכן תוכלו להעביר מיילים אוטומטיים תלויי פילוח לקוחות)

פעולות אוטומטיות רבות נוספות שיהפכו את החברה/העסק ליעילים ורווחיים יותר מבעבר


אם מדובר בעסק בינוני או קטן זאפייר היא המערכת הנכונה, המערכת מאפשרת לשלב פעולות אוטומציה בכל עסק, באופן מהיר וידידותי לכל משתמש.
ההרשמה לזאפייר מבוצעת באמצעות רישום מהיר, עם ממשק פשוט ונוח להבנה.
האופציה הראשונה היא הרשמה ובניית זאפים ומשימות, באפשרות זו תוכלו להתרשם מהמערכת ולבנות עד 5 זאפים ועד 100 משימות חודשיות, האופציה הראשונה תאפשר לכם לבחון את זאפייר, להתאים את המערכת לעסק שלכם ולהחליט האם אתם מעוניינים לעבור לאופציה השנייה, אופציות מורחבות בתשלום.
החיסרון הבולט של זאפייר הוא העדר התאמת המערכת לתאגידים וחברות גדולות, אלו זקוקים לפרויקטים גדולים, קישורים מורכבים הכוללים הסתעפויות רבות והמטרה של זאפייר היא "התחברות להמונים" והרוב העסקי כולל חברות/עסקים בינוניים וקטנים (לצורך פרויקטים גדולים ניתן להשתמש באינטגרומט).

הקמת זאפ בפעם הראשונה? מזל טוב!

הכרנו לכם את זאפייר בפעם הראשונה? מזל טוב! זה הזמן להקים את הזאפ הראשון שלכם!

תפתחו חשבון במערכת, כן אפשר גם חינמי בהתחלה, ולאחר מכן תיצרו את ההתממשקות עליה חלמתם..לדוגמא למשוך מתוך טופס לידים בפייסבוק פרטי קשר של הליד ולהעביר אותם למערכת ניהול הלקוחות שלכם או אפילו להכניס את פרטי הלקוח ישירות לניוזלטר ולשלוח לו מייל ראשוני..אין גבול באוטומציה ליכולת!

אתם צריכים לבחור מה יהיה הטריגר הראשוני, שכאשר הוא קורה שאר האוטומציה בזאפ תתממש.

למה חברות ועסקים צריכים אוטומציה וזאפייר? כמה זאפייר עולה?

על כל עסק להבין, המגמה לאוטומציה בעסקים נמצאת בעלייה ובתאוצה גדולה כלפי מעלה מדי שנה, משמעות הדבר היא שהביקוש עולה והמחירים על עלויות אוטומציה יעלו בהתאם לביקוש.
חברות ועסקים שימעיטו בשימוש במערכות אוטומציה ובקישורים בין מערכות יבחרו בעלויות גבוהות יותר על כוח עבודה והשקעת משאבים וזמן עבודה יקר על פעולות יומיות רגילות, בזמן שאתם חושבים האם לבחור באוטומציה ובקישורים וסינרגיה בין מערכות שונות – המתחרים שלכם כבר משדרגים את האוטומציה בחברה/עסק שלהם, עוקפים אתכם בתחרות ואף עלולים להפוך אתכם ללא רלוונטיים.

כל איש עסקים או מנהל יודע לחשב עלות מול תועלת, בהתאם לתקציב העסק שלכם תוכלו לבחור בחבילת הבסיס הכוללת 20 זאפים ועד 750 משימות חודשיות, אפשרות זו תעלה לכם קצת יותר מ 17$ לחודש.
המחירים משתנים מעת לעת, זאפייר נוטים להציע הנחות שונות ברכישות ארוכות טווח ולכן מומלץ ביותר לרכוש מנוי לטווח כמה שיותר ארוך.
מבחינה עסקית ובמידה ואתם מבצעים את הפעולות על המערכת לבדכם, מדובר על השקעה כספית זניחה של כמה עשרות שקלים בחודש עבור מערכת שתחסוך לכם בכוח וזמן עבודה יקר ששווה לעסקים קטנים מאות ואלפי שקלים ולעסקים בינוניים עשרות אלפי שקלים.

תמחורים של זאפייר

כפי שציינו יש אפשרות לקחת חשבון חינמי, בשביל לעשות טסטים ולהכיר את המערכת. אך הפונקציונליות מאוד מוגבלת. אפשר בחשבון חינמי לעשות עד 5 זאפים ועד 100 טאסקים. זמן הפעלת האוטומציה הינו אחת ל-15 דקות ומוגדר רק על שלב אוטומציה אחד ללא פיצול תהליכים.

לכן, שווה לבדוק מה הצורך שלכם ושל העסק שלכם מבחינת אוטומציה ולשדרג את החשבון בהתאם.

בחשבונות פרו בתשלום אפשר לבצע יותר טאסקים וזאפים בהתאם לסוג החשבון. כמו כן, שימו לב לזמן הפעלת הטריגר לאוטומציה (אחת ל15 דקות בחשבון STARTER ובחשבון PROFESSIONAL זה מצטמצם ל-2 דקות וכך הלאה ככל שהחשבון משודרג. כמו כן, יש הגבלה בכמות הטאסקים והזאפים בהתאם לסוג החשבון.

איך חברות ועסקים יכולים להשתמש בשירותי זאפייר?

ההמלצה הנכונה היא לא להיבהל מקדמה ובייחוד שעסקים רבים בישראל, גדולים וקטנים כאחד, עושים שימוש במערכות אוטומציה שונות ומקשרים בין מערכות פנים וחוץ ארגוניות שונות כבר מספר רב של שנים וכדי ליצור כוח עבודה אוטומטי חזק שאינו עוצר לרגע.
כפי שכבר הבנתם, כדי להשתמש בזאפייר לא צריך להיות מתכנתים וכיום כל אדם יכול ללמוד את המערכת, אם אתם עסק/חברה בינוניים תוכלו להקצות את הטיפול בזאפייר לעובד בעסק, לתת לו ללמוד ממדריכים כלליים מהרשת או לממן לעובד שעות לימוד עם מומחה אוטומציה.
אפשרות נוספת שמתאימה לעסקים קטנים יותר היא שבעל העסק ילמד בעצמו ויוכל לקשר בין המערכות שלו לאחר זמן לימוד זאפייר קצר ואפקטיבי.

אפשרות נוספת תלויה בתקציב שלכם, במידה ואתם מעוניינים במומחה אוטומציה עם ניסיון רב בבניית מערכות אוטומציה וקישורים בין מערכות, תוכלו לשלם עבור מנוי זאפייר ולאפשר למומחה אוטומציה לסדר עבורכם את האוטומציה בעסק שלכם, בהתאם לצרכים העסקיים ולמטרות שאתם מציבים.

אפשרות זו מסתכלת בראיית ארוכת טווח ליעול העבודה, פעולות התפעול, השיווק והשירות בעסק שלכם
ובכך לפנות תקציב נוסף להבטחת העלאת רמת האוטומציה בעסק,
באיכות גבוהה ובהתאם לעידן הדיגיטלי.

שאלות נפוצות

זאפייר תסייע למערכות שונות להעביר פקודה אחת לשנייה באופן אוטומטי, כך שמערכת אחת "תדבר" עם השנייה.

זאפייר יכולה לבצע מספר גדולות של פעולות אוטומטיות, לדוגמה: איסוף וטיוב נתוני לקוחות, שליחת קבלה לאחר רכישה ועוד.

עד 100 טאסקים (משימות) ו-5 זאפים בלבד בחודש המחיר הוא 0 ש"ח. משמע, חשבון חינמי.
אך כדי לבצע דברים מורכבים ומשימות מרובות תצטרכו חשבון משודרג.
חשבון התחלתי הינו 20 דולר והמחירים משתנים בהתאם לצרכי האוטומציה והעסק.

זאפייר היא מערכת נפוצה וקלה לשימוש באופן יחסי. ברשת קיימים מדריכים, שיעורים פרטיים וניתן לפנות למומחה אוטומציה.

לקבלת הצעת מחיר מותאמת אישית נא להשאיר פרטים 👇

לחזור למשהו ספציפי?