Marketing Automation – משפך שיווקי אוטומטי זה העתיד

שיווק אוטומטי לעסקים
למה אני צריך אוטומציה שיווקית באינטרנט?
8 ביולי 2018
אוטומציה עסקית
כיצד אוטומציה שיווקית תעזור לעסק שלך להתייעל?
18 בספטמבר 2018
תהליך אוטומטי לעסק

תהליך אוטומטי לעסק

ניהול תהליכים אוטומטיים בעסק חוסך זמן ומשאבים, שכן כאשר מיישמים עקרונות של אוטומציה בתהליך השיווק השמיים הם הגבול. תוכלו לתת מענה למאות אלפי פניות ממקורות שונים בו זמנית לקבל קריאות שירות ולבצע קידום מכירות ללקוחות פוטנציאליים מבלי שידעו כי העומד מולם הוא למעשה- מספר שורות קוד. כיום, בזכות הפופולריות ההולכת וגוברת של מערכי שיווק אוטומטיים נבנו מערכות המאפשרות ליצור פאנלים מתקדמים בתוך שעות ולהתאים אותם למגוון רחב של תרחישים. הכירו את גרסת העתיד של המשפכים השיווקיים.

מה זה משפך שיווקי?

infographic 2944842 640 300x200 - Marketing Automation – משפך שיווקי אוטומטי זה העתיד

משפך שיווקי אוטומטי

למי שלא מכיר את המושג, משפך שיווקי הוא תהליך בו מתעניינים פוטנציאליים יוצרים קשר עם בעל העסק באמצעות אתר האינטרנט, קמפיין ממומן או אורגני או אפילו באמצעות הטלפון. לאחר מכן, הם עוברים תהליך מכירה דיגיטלי בו יזכו למידע נוסף על המוצר המבוקש, אפשרות לרכוש מוצרים נלווים או להירשם לרשימת תפוצה ולאחר תהליך קידום מכירות קצר חלקם הופכים ללקוחות משלמים. השם “משפך” ניתן לתהליך משתי סיבות: בתחילת התהליך קיימת כמות לקוחות פוטנציאליים גדולה שאחוז ממנה הופך ללקוחות משלמים (כמו משפך שפתח הכניסה אליו גדול מפתח היציאה ממנו). בנוסף, כמו במשפך, הלידים שהגיעו למערכת אינם נעלמים ממנה, אלא רק נשארים בשלבים מתקדמים יותר או פחות בתהליך השיווק וייתכן ויהפכו ללקוחות משלמים בעתיד.

איך הופכים את המשפך השיווקי לתהליך אוטומטי?

על מנת לחסוך בעלויות ולהכניס כמה שיותר לקוחות פוטנציאליים למשפך השיווקי אנו מעוניינים למזער ככל האפשר את התהליך הדורש כח אדם בתפעול תהליכי השיווק. לכן, נשתמש בדוגמה למשפך יעיל במיוחד. לקוח פונה לבית העסק באמצעות עמוד הפייסבוק העסקי – עמוד זה כולל בוט או תוכנה אוטומטית המתקשרת עם הלקוח ומקבלת את פרטי ההתקשרות עמו באמצעות מספר שאלות קצרות (שם פרטי, משפחה, טלפון ואי-מייל) הפרטים נכנסים לרשימת תפוצה אך גם עוברים בקרה מול תוכנת ה CRM של החברה באמצעות אינטגרציה אוטומטית עם מערכות קיימות.

תסריטים מוגדרים מראש לכל סוג ליד

במידה והלקוח שיצר קשר בפייסבוק קיים במערכת ניתן ליצור עמו קשר לגבי מוצרים קיימים שרכש ולהמליץ על מוצרים חדשים. לקוח חדש לעומת זאת יעבור לתוך משפך שיווקי אוטומטי שימשיך וישלח לו מיילים ופרטים הרלוונטיים לתחום התעניינותו עד שיהפוך ללקוח משלם. בסוף הרכישה המערכת תתייג את הלקוח לפי תחומי התעניינות, תשלח לו חשבונית מס קבלה ותדאג לסליקת כרטיס האשראי ולאחר מכן תמשיך לשלוח גם בעתיד קופונים ומבצעים לרכישת מוצר נוסף. במידה והלקוח השאיר את מספר הטלפון הנייד שלו ניתן להמשיך בקשר גם באמצעות SMS או בשיחה טלפונית מוקלטת (לאחר קבלת האישור מהלקוח לביצוע פעולות אלה כמובן).

איך עושים את זה?

אוטומציה לעסק

אוטומציה לעסק

הקמת מערכות שיווק אוטומטיות דורשות שילוב של יצירתיות וניסיון. התחום צעיר יחסית והחל להתפתח בצורה מואצת רק בעשור האחרון לכן אין היצע רחב של נותני שירותים בתחום האוטומציה. כאשר נדרשת רק אינטגרציה בין כלים קיימים, את חלקה אפשר לבצע באמצעות פתרונות כמו זאפייר, אך לעתים נדרש גם ידע בתכנות בשפת Javascript או פייטון על מנת להרחיב את יכולת הפתרון האוטומטי המוצע. ככל שנעזרים בנותני שירות מנוסים יותר כך אפשר לפתח את המערכת האוטומטית וליצור תסריטים מורכבים יותר המסוגלים לתת מענה לאתגרים מיוחדים בשיווק (כמו למשל עבודה עם לקוחות מעבר לים בשפות שונות או התאמת מוצרי נלווים למוצרים שנרכשו.

ניתוח תוצאות תסריט קיים ויצירת אופטימיזציה

כאשר בונים מערכי שיווק אוטומטיים מרבית המערכות אינן עובדות בשיטה של “שגר ושכח”. חלק מהתסריטים עשויים להוביל לכמות גדולה יותר של לידים או מכירות ואחרים עשויים לעבוד היטב בתיאוריה, אך מבחינה מעשית כמעט ולא להמיר. לכן, כאשר מתחילים בעבודה עם מערכות אוטומטיות חשוב לבחון את הצלחת כל חלק בתסריט, איזה משפך שיווקי הוביל לכמות הלידים הגדולה ביותר (ביחס לכמות שנחשפה אליו) ולבצע אופטימיזציה של התהליכים. ככל שמתקבל מידע אמת מלקוחות הממלאים את הטלסים במערכת, עונים לבוט או מבצעים תהליך מכירה חוזר, ניתן להתאים אליהם את הקמפיין הבא.

בנייה של מערכות אוטומטיות ללקוחות קטנים ועד לארגונים גדולים

אנו מתמחים בתכנון מדוקדק של התהליכים הארגוניים שאתם מבצעים כיום, תוך בחינת אפשרויות שונות להתייעלות. בתחום השיווק נוכל לבנות עבורכם תסריטים שונים העושים שימוש בעשרות כלים הקיימים היום בשוק ומתממשקים עם מערכות ה CRM, הסליקה והנהלת החשבונות הקיימים בעסק. למעשה, כאשר משתמשים בניהול תהליכים אוטומטיים השמיים הם הגבול. בתהליך האינטגרציה אנו עושים שימוש בפתרונות קונבנציונליים של זאפייר ואינטגרומט כך שאם המומחים בארגונכם ירצו לבצע שינויים או התאמות בעתיד תוכלו לבצע אותן בעצמכם או להיעזר בשירותינו.

סגור