התנהלות עם ריבוי מידע המגיע מאמצעים שונים הנמצאים בכל עסק מחייב אתכם לעבור לסיוע מערכות אוטומטיות. זאפייר ואינטגרומט הם כלי אינטגרציה המסייעים לכם ליעל את תהליך ניהול האוטומציה השיווקית בעסקים ובחברות שלכם, כדי לעשות לכם סדר חשוב להבין מה אומרת כל מערכת.

מה זה זאפייר? מה זה אינטגרומט? מה ההבדל בין זאפייר לאינטגרומט? המדריך השלם בנושא "זאפייר" ו- "אינטגרומט" כאן לפניכם!

לפני שצוללים להבדלים בין זאפייר ואינטגרומט נתחיל בשאלה: למה עסקים צריכים מערכות כמו אינטגרומט וזאפייר? מדריך אוטומציה למתחילים:

כל עסק בכל רמה וענף מחפש להתייעל, מבין הדרכים הרבות המאפשרות לעסקים להתייעל ישנן מערכות אינטגרציה כמו זפייאר ואינטגרומט המאפשרות לכם לחסוך בזמן על פעולות רבות, לקשר בין מערכות שונות ליצירת מערך עבודה אחיד ולאפשר לעסקים להתפנות לצעדים מורכבים יותר הדורשים נגיעה אנושית.
באמצעות המערכות השונות ניתן לספק ללקוחות מענה מהיר יותר, מדויק יותר ואמין יותר – כאשר מערכות האוטומציה מאפשרות מתן מענה אוטומטי ללא המתנה ובכל שעות היום.

עוד לא ניסית את אינטרומט? לחיצה 👇 לכניסה מהירה!

מלבד המענה, המערכות השונות ממשיכות לעבוד בסינרגיה, לטפל במיילים, לאסוף ולטייב נתוני לקוחות, לסייע למערכות התפעוליות ולבצע פעולות רבות נוספות באופן אוטומטי כמסייע לעובדים בתוך מידע רב ובקשות בלתי פוסקות מצד הלקוחות.
לצורך התחברות לשירותי אוטומציה והעברת פקודות לוגיות ונתונים לנתיבים שונים ישנן מערכות שונות המסייעות למומחי האוטומציה לספק את העבודה, זפייאר ואינטגרומט הן המערכות הנפוצות איתן ניתן לעבוד לצורך השגת היעדים האלו.
הפלטפורמות האלו ופלטפורמות נוספות מאפשרת ללקוחות שלכם להשיג יעדים שירותיים, תפעוליים ושיווקיים רבים המקשרות מערכות קיימות בעסק ומערכות אוטומציה חדשות למערך חדשני ואוטומטי.

ידידותית למשתמש אך מוגבלת: אינטגרציית זאפייר (Zapier) – מדריך לזאפייר

עסקים וחברות רבות המבקשות לחבר את היישומים בהם העסק משתמש וזרימה אוטומטית של נתונים בין מערכות, ישתמשו באינטגרציית זאפייר המאפשרת בצורה קלה להעביר מידע בין היישומים האינטרנטיים והמערכות השונות ופינוי זמן לעבודה המורכבת החשובה.
בחירה בזאפייר לרוב נפוצה בפרויקטים קטנים ובינוניים ותלויי חברה, צרכים עסקיים ותקציב מוגדר של הלקוח שלכם.

בכדי ליצור תהליך אוטומציה בתוך זאפייר אתם למעשה יוצרים "זאפ"..כל זאפ הוא תהליך אוטומציה שברצונכם לבצע. להלן דוגמא ליצירת זאפ: תחילה בוחרים את המערכת שאתם רוצים לבצע בה אוטומציה. השלב הראשון הוא בחירת ה"טריגר"..שקורה משהו מסוים במערכת הזו האוטומציה תתחיל. לדוגמא אם בחרתם גוגל שיטס אפשר להחליט שאם שורה חדשה מתעדכנת אז השלב הבא הוא שליחת אימייל עם פרטי הנתונים של השורה בגוגל שיטס או יצירת כרטיס בטרלו או אפילו יצירת פוסט בפייסבוק עם המידע..עולם האוטומציה ענק וכל האפשרויות פתוחות עבורכם. בכדי להגדיר פילטר עושים זאת בזאפ נפרד (אפליקציה נפרדת של פילטר).

אז בוחרים את האפליקציה, מאמתים את יוזר שלכם באותה אפליקציה ומבצעים את האוטומציה. השלב השני הוא לבחור את הכלים הבאים שאיתם תרצו לבצע התממשקות.

זאפייר - יצירת זאפ
זאפייר - יצירת זאפ

שימוש בזאפייר מוגדר כשימוש נפוץ ומקובל, כל העסקים המכבדים את עצמם ונעזרים בשירותי הרשת ובפעולות אונליין שונות עשויים למצוא עצמם משתמשים עם פלטפורמת זאפייר המאפשרת שילוב אוטומציה בעסק בצורה מהירה ונוחה.
שימוש בזאפייר הוא שימוש נוח וקל להבנה עם ממשק פשוט עבור המשתמש וברישום מהיר קצר, במסגרת האפשרות החינמית הבסיסית ולאחר הרשמה, תוכלו לבנות עד ל- 5 זאפים וכמאה משימות עבור כל חודש, האפשרויות הראשוניות יאפשרו לכם לבחון את המערכת לעסק שלו מתאימים את זאפייר (במידה וזו אכן המערכת הטובה עבורכם, תוכלו לעבור לאפשרות בתשלום).
בעזרת הזאפייר תוכלו להמר פורמטים, לנתח מיילים שמתקבלים בעסק, לשמור ולטייב נתונים ועוד.

באמצעות מבנה עבודה פשוט של תנאי ופעולה  תוכלו לבצע פעולות אוטומטיות רבות, מספר פעולות לדוגמה המתאפשרות באמצעות זאפייר:

  • איסוף לידים דרך פייסבוק לגיליון גוגל ובמייל והוצאת הלידים לקבצים חיצוניים או למערכת ניהול לקוחות (CRM).
  • באמצעות חיבור בין הוורדפרס לזאפייר תוכלו לעדכן על כל פוסט חדש באתר לרשתות החברתיות.
  • כל פנייה מטופס באתר תצורף באופן אוטומטי לרשימת התפוצה שלכם.
  • שליחת מייל פרטני לכל נרשם חדש למאגר שלכם (רשימות תפוצה/מאגר לקוחות) בהתאם למאפייני החיפוש המוגדרים שלו
  • התראת ליד ב- SMS למנהל מכירות (לשיפור סיכוי לליד חם ואיכותי).
  • קבלת מידע מהצ'אט בוט ושליחת אימייל אוטומטי ללקוח והכנסת פרטי השיחה לתוך גוגל שיטס
  • הכנסת כל ליד בצורה אוטומטית לCRM שלכם ללא העתקה ידנית
  • ועוד!!

מאפשרת תהליכים מורכבים: אינטגרציית אינטגרומט (Integromat) – מדריך לאינטגרומט

אינטגרציה נפוצה נוספת היא אינטגרומט, אפשרות לממשק את היישומים שלכם בזרימה אוטומטית מורכבת, בעלת יכולות לוגיות רבות, שילובי רשומות, לולאות ועוד.
באמצעות אינטגרציה לתהליכים במערכות העסקיות שלכם תוכלו לחבר בין אפליקציות ומערכות שונות ולהעביר נתונים בכל ברגע נתון, בהגדרות שאתם מציבים, עם אפשרויות מורכבות שעובדות בשביל העסקים והחברות וחוסכות בזמן רב.
באמצעות אינטגרומט תוכלו לבצע חיבור בין טפסים אינטרנטיים שמולאו ולהעביר ישירות לגיליון גוגל (גוגל שיטס) או מערכת ניהול לקוחות (CRM).
הבוחרים באינטגרומט לרוב יחפשו אחר פלטפורמה המאפשרת ביצוע פעולות מורכבות במיוחד, לפרויקטים גדולים ולקוחות עם מספר רב של מערכות ואפליקציות (יש לקחת בחשבון את המחיר היקר יחסית של אינטגרומט).  

עוד לא ניסית את אינטרומט? לחיצה 👇 לרישום מהיר!

איך זה עובד באינטגרומט? תחילה אתם צריכים לבחור את הפעולה הראשונית שתהווה את הטריגר שבעקבותיו תתבצע האוטומציה. למשל כמו בתמונה ברגע שנכנסת הזמנה חדשה דרך האתר האוטומציה תתחיל להתבצע. בדוגמא שלפניכם יש הזמנה באתר, מתבצעת אוטומציה להכנסת נתוני ההזמנה לגוגל שיטס ושליחת מייל אוטומטי ללקוח בסגנון "תודה רבה שהזמנת את מוצר X + הסבר על המוצר". מה שצריך לעשות תחילה הוא להחליט אילו כלים אתם רוצים לממשק בפעולה האוטומטית שלכם ולאחר מכן לבנות את ה-FLOW שלכם במערכת תוך הגדרות האוטומציה..לדוגמא שמתקבלת הזמנה באתר מה לבצע, האם לשלוח מייל, האם להכניס לCRM, האם לשלוח סמס, האם לפתוח טיקט למשלוח וכו'..מגדירים מראש את הפעולות ואז מבצעים בפועל בזאפייר או אינטגרומט. באינטגרומט יוצרים את האוטומציה בצורה של עץ וכל אפליקציה היא למעשה "עיגול" בשרשרת האוטומטית. בכדי להגדיר פילטר עושים זאת בין האפליקציות.

אינטגרומט
אינטגרומט

פלטפורמת אינטגרומט מאפשרת לכם לבצע פעולות טריגרים (Triggers), היוזמים פעולה במערכות חיצוניות ויוצרים שרשרת פעולות. הטריגרים יכולים לאפשר לכם לעדכן או ליצור כרטיס לקוח חדש במערכת , הוראת קבע או סליקת אשראי, מעבר נתונים לרשימת תפוצה ועוד.
בנוסף לטריגרים, אינטגרומט מאפשרת לכם לבצע פעולות (Actions), הפעולות מתרחשות בעקבות טריגר יזום, המערכת יכולה לבצע מספר של פעולות אוטומטיות, לדוגמה: יצירת קבלה או כל מסמך אחר, יצירת כרטיס לקוח חדש, העברת מייל או SMS  ללקוח בהתאם למקרה ופעולות נוספות המאפשרות לעסק לחסוך בזמן יקר.
את האופרציות השונות ניתן לבצע במעמד יצירת הטריגר והפעולה ואף באופן רטרואקטיבי על נתונים (דאטה) הקיימים ברשות הלקוחות שלכם עוד טרם השימוש באינטגרומט.

מה ההבדלים בין זאפייר לאינטגרומט?

1. ההבדל העיקרי הוא בניראות UI UX – באינטגרומט זה במבנה של "עץ", אפשר לחבר בין אפליקציות בצורה ויזואלית פשוטה וקלה להבנה..במיוחד עם מבצעים פיצולי תהליכים ואוטומציות ארוכות ומורכבות, לעומת זאת זאפייר היא במתכונת של "רובליקות" או טאבים. משמע כל אוטומציה שאתם מבצעים למעשה מוגדרת כ"זאפ" ואתם תראו אותה כרובליקה בסופו של דבר בתהליך מהתחלה ועד סופו. אם אתם אנשי עיצוב, שהממשק צריך להיות קליל וגם נוח ופשוט אינטגרומט זו התשובה, אם אתם לא רוצים להסתבך עם "עץ" ויש לכם סיוטים מסטטיסטיקה שמזכירים את המילה דיאגרמת עץ, לכו על זאפייר.

להלן 2 דוגמאות שימחישו לכם את ההבדלים:

זאפייר ניראות
זאפייר ניראות
אינטגרומט ניראות
אינטגרומט ניראות

2. הבדל נוסף בין המערכות הוא התמחור – אינטגרומט זולה יותר ותוכלו לבצע בה יותר דברים אוטומטיים במחיר נמוך יותר מזאפייר. בסופו של דבר כל פעולה שאתם מריצים במערכת עולה לכם כסף. בזאפייר זה נקרא "משימות" – TASKS ובאינטגרומט זה נקרא "אופרציות" – Operations. באינטגרומט אתם תקבלו הרבה יותר אופרציות ותשלמו עליהם פחות מאשר זאפייר. לכן, מבחינת התמחור אם יש לכם הרבה משימות שתצטרכו לבצע באוטומציה באינטגרומט זה יעלה לכם פחות כסף.

להלן השוואת המחירים בין 2 הכלים:

תמחור זאפייר
תמחור זאפייר
תמחור אינטגרומט
תמחור אינטגרומט

3. הבדל נוסף ומשמעותי לא פחות הוא זמן התגובה – כאשר אתם מבצעים תהליכי אוטומציה יש חשיבות רבה מתי הם "ירוצו"..משמע מהרגע הראשון שיהיה טריגר למערכת תוך כמה זמן הפעולה הבאה תתבצע..כפי שתוכלו לראות באינטגרומט בחבילת הבסיס כל 5 דקות תתבצע הפעולה ובחבילה הסטנדרטית ומעלה תוך דקה. לעומת זאת בזאפייר בחבילה החינמית וגם בחבילת המתחיל תוך 15 דקות יהיה ביצוע אוטומציה אינטרוולית, ורק בחבילת הפרופשונל תוך 2 דקות, בחבילת הצוות והחברה תוך דקה. מכך אפשר להסיק שאם אתם רוצים אוטומציה מיידית ומהירה אינטגרומט עדיפה.

4. הבדל נוסף הוא האפליקציות – זאפייר התחילה לפני אינטגרומט ולכן יש לה מעט יותר חיבורים ואפליקציות שאליהן היא יכולה להתממשק. אינטגרומט הגיעה קצת אחרי זאפייר אבל נותנת פייט רציני וגם היא מציעה מאות חיבורים למערכות הכי נחשבות בעולם. בגלל שזאפייר הגיעה קודם לכן לעולם האוטומציה יש חברות רבות שמציעות התממשקות ישירות אליה ולא אל אינטגרומט. לכן אם יש לכם מערכת כמו CRM, ניוזלטר, סמסים וכו' שאתם צריכים לממשק עם מערכת אחרת..תבדקו אם יש לה חיבור מוכן כבר לזאפייר או אינטגרומט..דבר זה יעזור לכם ויקל על תהליך העבודה. במידה ואין חיבור מוכן תצטרכו להשתמש בוובהוק או API.

להלן מספר דוגמאות לחלק מהאפליקציות שאפשר להתממשק אליהן בצורה אוטומטית:

אפליקציות באינטגרומט
אפליקציות באינטגרומט
אפליקציות זאפייר
אפליקציות זאפייר

במבט על מערכות האינטגרציה זאפייר או אינטגרומט, אין הבדל בתכלית של המערכות – לאפשר לכם לבצע אינטגרציה לתהליכים בין מערכות קיימות ואפליקציות שונות ליצירת מערך אוטומציה שיווקית-עסקית, ההבדל העיקרי הוא בממשק השונה של כל אינטגרציה והצורה שבה כל מערכת פועלת.
זאפייר מאפשרת חיבור למעלה מ – 1,500 אפליקציות חיצוניות בעוד שאינטגרומט מאפשרת חיבור ל- 300 אפליקציות, פערים אלו אמנם גדולים אך יחסית זניחים עקב צמצמום הפערים בין המערכות וכי ההתמקדות היא במספר אפליקציות נפוצות בהן העסקים עושים שימוש.
אינטגרומט וזאפייר מאפשרות חיבור עם ישומיי web מוכרים כדוגמת: Gmail, WordPress, Paypal, Magento, Dropbox ועוד.
שתי האפשרויות הנפוצות מאפשרות אינטגרציות, בזאפייר אתם עתידים להמתין לאיסוף הנתונים הראשוני בעוד שב אינטגרומט תוכלו לקשר בין מערכות שונות (לדוגמה קישור לגוגל שיטס).
עוד טרם השימוש בפלטפורמות כבר בשלב הרישום ניתן לשים לב שזאפייר מאפשרת תהליך רישום מהיר ונוח, אינטגרומט מצריכים מכם תהליך ארוך יותר ודורשים יותר פרטים ראשוניים.
מבחינת רמת תצוגת ועיצוב הפלטפורמות כממשק נוח למשתמש, אינטגרומט מאפשרת גישה נוחה בסגנון ממשק שטוח ופלטפורמה מתקדמת, בעוד שזאפייר פחות מושכת את המשתמש והנראות אינה חדשנית.
חשוב לזכור שנראות היא מותרות, המדידה הסופית שלכם היא בהתאם לביצועים המותאמים לצרכים של הלקוחות שלכם.

כפי שכבר הבנתם זאפייר ואינטגרומט בעלות צורת חשיבה שונה, הבדל משמעותי בין הפלטפורמות נעוץ בפעולות הטריגר.
בזמן שבאינטגרומט קיימת הסתעפות בלתי נגמרת ופיצול תרחישים לפי סוגים שונים (מה שמתאים לפרויקטים גדולים ומורכבים), בזפייר ההסתעפויות מוגבלות לעד שלוש הסתעפויות (מתאים לפרויקטים קטנים ובינוניים).
דוגמה נוספת היא כל הקשור בפילטר והגדרתו, פילטר באינטגרומט נעשה בתוך השלבים המוגדרים אם לא הגדרתם פילטר, התהליך לא נעצר מכוון והוא מפוצל בתוך התהליך לענף שהגדרתם.
בזאפייר הפילטר מוגדר כשלב בפני עצמו, במידה ולא הגדרת פילטר התהליך נעצר ולא תוכלו לבחור באופציה אחרת.

לסיכום

בחירה בזאפייר או אינטגרומט תלויה בכל עסק והצרכים שלו, שני הכלים המתקדמים האלו נפוצים מאוד ומומלצים לשימוש בקרב כל הלקוחות העסקיים.
לזאפייר יש יותר אינטגרציות וישנן מאפיינים חסכוניים עבור יוזרים מסוימים, ממשק נוח וקל להסתגלות, מדריכים עשירים במידע ומספר רב של אפליקציות תומכות.
לאינטגרומט יש אפשרויות מורכבות רבות ויכולות לוגית רחבות עם התממשקות בשפה המתאימה למספר פלטפורמות, בחירה באינטגרומט יכולה להתאים למומחה אוטומציה המחפש אפשרויות מורכבות וגדולות יותר.
למרות העלות הגבוהה של זאפייר מול מקבילתה אינטגרומט, לשתיהן קיימת אופציה חינמית בה תוכלו לבדוק איזו פלטפורמה מתאימה לכם יותר.

אנו ממליצים להתחיל להתנסות ב-2 המערכות בחבילות החינמיות ואז להחליט איזו מערכת נוחה יותר לשימושים שלכם, לאיזו מערכת יותר התחברתם מבחינה ויזואלית ותפעולית וכמובן איזו מערכת יותר זולה עבורם. ההמלצה האישית שלנו היא כמובן אינטגרומט שהיא זולה יותר, קלה יותר לתפעול והממשק שלה נוח הרבה יותר מבחינה ויזואלית. למעבר לאינטגרומט לחצו כאן!

לקבלת הצעת מחיר מותאמת אישית נא להשאיר פרטים 👇

לחזור למשהו ספציפי?