אפיון, פיתוח והקמת מערך שיווקי דרך צ'ט בוט בפייסבוק

בוט – קיצור של צ’ט בוט, מדובר ביישום אשר נמצא בתוך דף הפייסבוק שלכם ומדבר ישירות עם הלקוחות דרך ממשק ההודעות של פייסבוק הנקרא “מסנג’ר”..יישום זה מסוגל לנהל שיחה עם לקוחות פוטנציאלים, אנשים שמתעניינים בשירות שלכם או לקוחות קיימים.
היום, פייסבוק הבינה את החשיבות של יצירת צ’ט בוטים לעסקים ומאפשרת ליצור מסע קמפיין במודעות הפייסבוק שלא מובילות לדף הנחיתה אלא מובילות ישירות ליצירת שיחה בפייסבוק מסנג’ר.

צ'ט בוט לעסקים בפייסבוק

צ’ט בוט לעסקים בפייסבוק

לדעתנו, כל מי שמנהל דף עסקי בפייסבוק צריך בוט – אנשים יפנו לדף העסקי שלכם ואתם צריכים מענה מהיר ומיידי עם תשובות מקצועיות וענייניות שנראות כפנייה אישית. אם אתם רוצים לשפר את רמת השירות שלכם ולספק מענה מהיר ומהימן עבור אנשים שפונים אליכם, צ’ט בוט הוא הפתרון המושלם. כי אתם לא מבזבזים זמן על שיחה, אתם חוסכים משאבים של מענה אנושי לאותם אנשים שפונים אליכם וכך למעשה יש לכם נציג רובוטי שעונה ללקוחות כל שעה ביממה.

אנו ביצענו את “קמפיין הצ’אט בוטים” למפלגת הימין החדש של נפתלי בנט ואיילת שקד בבחירות 2019 – לחצו כאן לצפייה בקייס סטאדי שלנו!

היתרונות הרבים של יצירת צ’ט בוט לעמוד הפייסבוק של העסק או החברה שלך הם ברורים, להלן רק 5 מתוך עשרות היתרונות:
  1. תגובה מיידית – הוא יודע להעביר מסר שאנשים קוראים. אחוזי פתיחת מייל שיווקי הינם 20 אחוז, במסנג’ר אחוזי הפתיחה הם למעלה מ-80 אחוזים. משמע, אנשים קוראים ומדברים עם הבוט כי הוא יוצר אמינות ורלוונטיות עבור הגולשים.
  2. הוזלת עלות הפרסום – פייסבוק מעוניינת שתדברו עם הלקוחות במסנג’ר, היא הוסיפה ממשק הודעות שלם לקמפיין מודעות במסנג’ר. הליד בקמפיינים אלו זול משמעותית מאשר קמפיינים שמפנים לדף נחיתה או לאתר שלכם. פייסבוק למעשה מעודדת מענה זמין ומיידי ללקוחות.
  3. יתרון על מתחרים – אם כיום אנשים מבררים מחירי שירות ופונים למספר מתחרים שלכם, הרי שדרך הבוט תוכלו להציג עבורם את השירות והמחיר באופן מהיר, כך שלמעשה אם המחיר והשירות ייראה לכם כמתאים בתקציב שלהם וברמת המקצועיות שלכם, ייתכן כי אחרי הפנייה אליכם הם יפסיקו לחפש כי עניתם להם מיד לאחר שהם שלחו הודעה. עם בוט אתם תוכלו לחזור ללקוחות הרבה לפני המתחרים שלכם, כי מדובר במענה אוטומטי בתוך מס’ שניות.
  4. הפיכת הלקוחות מפאסיביים לפעילים – למעשה שהלקוחות שלכם או הלידים הפוטנציאלים מדברים עם הבוט שלכם הם הופכים לפעילים, הם צריכים להגיב ולענות לבוט למספר שאלות כדי שהבוט יציג להם מידע רלוונטי עבורם. בכך, אתם יוצרים לקוחות פעילים שמדברים עם העסק שלכם, מקבלים מידע מדויק עבורם וחוסכים להם ולכם זמן ומשאבים (לא צריך להתקשר בשביל לדעת מחיר, לא צריך לשלוח לכם הודעה דרך האתר רק בכדי לדעת מהן שעות הפעילות שלכם וכו’)
  5. כל החוויה היא בתוך פייסבוק – הם לא צריכים לצאת מפייסבוק, לא צריכים להגיע לאתר שלכם או לדף נחיתה. הם נשארים בפלטפורמה המוכרת ומשוחחים אתכם שם. שיפור חוויית משתמש כבר אמרנו?

ברגע שמישהו שולח לכם הודעה ומדבר עם הבוט שלכם אתם יכולים להכין תסריט שיחה מראש או סדרת מסרים מתוזמנת שתשלח אליהם ישירות לתוך המסנג’ר. מי שמדבר עם הבוט יוכל לקבל ערך רלוונטי עבורו. להלן מספר דוגמאות:


בתסריט שיחה שאותו אתם מכינים מראש, אתם יוצרים FLOW, משמע דרך התקשרות ושיחה קבועה מראש שאותה אתם בוחרים. יש תהליך שבו אתם יכולים להחליט מה הבוט יגיד, מה יענו לו ומה הבוט יגיב בחזרה.

יש אפשרות שאתם תשאלו שאלה, הלקוח יגיב את החלטתו לגבי השאלה, ואז אתם תענו לו בחזרה בהתאם לתשובתו. לדוגמא:


כפי שתוכלו לראות, הכיתוב בשחור זה הבוט, הכיתוב באפור זה הלקוחות שדיברו עם הבוט..הכפתורים הן האופציות שאתם מאפשרים למי שמשוחח עם הבוט. ברגע שלוחצים על אחת מהאפשרויות בכפתורים ייפתח תסריט שיחה חדש. למעשה, הבוט משוחח איתם כפי שנציג מטעם החברה שלכם היה משוחח איתם. כך אתם יכולים לתת ערך רלוונטי ללקוחות פוטנציאלים ולהפוך אותם לליד חם. כל זה קורה במסנג’ר, בפייסבוק איפה שהאנשים נמצאים ומבלים שעות. מי שיידע למנף את הבוט לטובתו יהנה מעשרות פניות רלוונטיות וממוקדות של לקוחות חמים. 

כך אנו יכולים לומר שבוט הוא כלי שיוכל למקד עבורכם אנשים שקיבלו מידע רלוונטי ועדיין רוצים את השירות או המוצר שלכם, אתם מסננים פניות של אנשים שרק רצו לשאול או לדעת דברים מסוימים עליכם או על השירות שלכם, ואתם יוצרים מסלול קבוע מראש שבו תוכלו לתת את כל המידע החשוב והרלוונטי בלי צורך של אנשים לפנות אליכם ולדבר איתכם ישירות, הבוט הוא הנציג שלכם בפייסבוק. אם יש שאלות נפוצות שאתם שמים לב שהרבה לקוחות שואלים וזה חוזר על עצמו – בוט הוא התשובה לכך! במקום לחזור כל הזמן על התשובה שלכם כמו תוכי ללקוחות אחרים, תנו לרובוט לענות להם את אותה התשובה!

אז מה אנחנו מציעים ביצירת צ’ט בוט בפייסבוק לעסקים?

  • תהליך של אפיון, הגדרה של הצרכים של העסק שלכם ושל האנשים הפונים אליכם דרך הפייסבוק מסנג’ר.
  • בנייה והקמת תסריטי שיחה של בוט שמיועדים לפניות חוזרות ונשנות לעסק שלכם. ואופציה להקמת תסריט שיחה ייעודי לקמפיין מסוים שאתם רוצים ליצור. למשל אם אתם רוצים לצאת בקמפיין למכירת מוצר מסוים ותרצו שאנשים ידברו איתכם ישירות בפייסבוק אנו ניצור עבורכם תסריט שיחה רלוונטי לקמפיין זה.

4 שלבים ליצירת בוט:

שלב 1: כתיבת תסריט שיחה

אנו נעשה אפיון והגדרת צרכים של העסק. צריך להחליט באיזה שירות צריך להתמקד. צריך לבנות תסריט שיחה ברור וממוקד וייתן מענה הולם לכיוון היעד (השארת פרטים או מכירה).  בוט מעביר תהליך שיחה ברור, המטרה לא רק לקחת פרטי קשר אלא באמת לתת מידע ותהליך ברור כך שהליד יהפוך לחם יותר.

שלב 2: הקמת צ’ט בוט

אחרי שהגדרנו תסריט שיחה, אנו בונים את התסריט בפועל. בעזרת פלטפורמה ייעודית שאנו עובדים איתה ומקימים את הטכנולוגיה הרלוונטית אליכם. לאחר מכן נבצע התממשקות לדף הפייסבוק העסקי שלכם ונשיק את הבוט.

שלב 3: מעקב

אנו נעקוב אחרי תסריטי השיחה עם הרובוט, נראה כיצד הלקוחות שלכם מגיבים לשיחה, האם יש טעויות שצריך לתקן, האם יש מקום שבו אנשים נתקעים ולא ממשיכים לשוחח, מה אפשר לשפר ועוד..אנו עושים תחקיר מעמיק כדי להבין מהצ’ט בוט האם השיחות תואמות לשאלות של הלקוחות ואם לא, נמצא היכן הבעיה ונשפר אותה. לדוגמא: אנשים שואלים שאלה שלא הכנו אותה מראש, ברגע שזה חוזר על עצמו נמצא את השאלה שחוזרת על עצמה, ניתן תשובה הולמת ונחזיר מענה שיחזיר אותם להמשך שיחה עם הבוט.

 שלב 4: אוטומציה

בשלב זה אנו נחבר את הצ’ט בוט בפייסבוק עם מערכת ניהול הלקוחות שלכם לצורך קליטת הלידים. ברגע שאדם ישאיר פרטים זה בצורה אוטומטית יגיע לCRM שלכם. אנו יוצרים אינטגרציה וחיבור בין מערכות בעסק שלכם וליצור אפשרות שברגע שיש פרטים בצ’ט בוט אוטומטית אפשר לשלוח לו מידע שאתם מחליטים מראש כמו סמס או מייל או להוסיף אותו לניוזלטר וכו’..ליד לא נשאר רק בתוך הפייסבוק אלא עובר למערכת ניהול הלקוחות שלכם כדי שאנשי המכירות או אנשי שירות הלקוחות יוכלו לשוחח איתו, באופן מיידי מחלקת המכירות או שירות הלקוחות שלכם רואים את השיחה.

רוצים להטמיע בעמוד הפייסבוק או באתר שלכם צ’אט בוט מתקדם ומקצועי שיענה ללקוחות הקיימים או הפוטנציאלים שלכם 24 שעות ביממה ויאפיין את קהל היעד לפי הצרכים והדרישות שלכם? השאירו פרטים בטופס הבא ונציג מטעמנו יחזור אליכם עם כל הפרטים:
סגור